♥ BOBBI BROWN LONG-WEAR EYE BASE 'LIGHT TO MEDIUM'

vrijdag, juli 28, 2017

Bobbi Brown Long-Wear Eye Base 'Light to Medium'
Niets is zo vervelend als oogschaduw of eyeliner die al na een paar uur uitloopt... of erger nog, helemaal is verdwenen. Om alles netjes op zijn plaats te houden kan je best een oogschaduwbasis of 'primer' gebruiken. Het afgelopen halfjaar heb ik er enkele getest, waaronder die van MAC, Urban Decay en Hema maar geen enkele kon echt indruk op me maken. Ofwel voelden ze droog en stroef, of ik merkte niet veel verschil qua houdbaarheid.

Tot ik de Long-Wear Eye Base van Bobbi Brown in handen kreeg. Wat een verschil! De ene oogschaduwbasis is dus duidelijk de andere niet. 

Bobbi Brown Long-Wear Eye Base 'Light to Medium'
Bobbi Brown Long-Wear Eye Base 'Light to Medium'
De Long-Wear Eye Base is een oogschaduwbasis met een niet-vette crème textuur die ervoor zorgt dat oogschaduw en eyeliner mooi op hun plaats blijven zitten. De formule voelt heel prettig en comfortabel, zeker niet droog of stroef. Het leuke aan deze oogschaduwbasis is dat hij in 4 verschillende kleuren verkrijgbaar is. Vaak bestaan ze maar in één kleur die dan ook nog eens vrij bleek is wat niet zo natuurlijk oogt als je voor een nude ooglook gaat. 

Deze kleur 'Light to Medium' is zowat mijn huidtint (3,5 Warm Beige) en werd mij in de winkel aangeraden. Het resultaat is dus heel natuurlijk. Aanbrengen doe je met de applicator maar opgelet, een klein beetje is voldoende! Je hebt echt heel weinig product nodig. Om het product helemaal in mijn oogleden te blenden, gebruik ik mijn vingertoppen maar je kan evengoed een synthetisch borsteltje gebruiken.

Bobbi Brown Long-Wear Eye Base 'Light to Medium'
Het resultaat is best goed! De oogleden zien er egaal uit en de kleine (rode) plekjes die ik op het ooglid had, zijn geneutraliseerd. Ik merk zeker een verschil wanneer ik deze oogschaduwbasis niet gebruik. Het aanbrengen van oogschaduw en eyeliner gaat dan minder vlot (beetje stroef zelf) en blijft ook minder goed zitten. Vooral tijdens het warme weer merk ik een groot verschil.

Mijn oogschaduw en eyeliner blijven met de Long-Wear Eye Base zeker langer op hun plaats zitten maar de beloofde 8 uur bleef toch wel uit. Dat komt ook wel deels doordat ik vrij vettige oogleden heb. 


De Long-Wear Eye Base van Bobbi Brown is o.a. verkrijgbaar bij:

- Parfuma Antwerpen & Wijnegem
- Cosmeticary Brussel
- Bobbi Brown Store Antwerpen & Gent
- Inno Brussel (Nieuwstraat)
- Planet Parfum Brugge

Prijs: € 29,50


0 reacties