♥ OUAI HAIRCARE 'FINISHING CRÈME'

vrijdag, juni 16, 2017

Ouai Haircare Finishing Crème
De laatste tijd is er zoveel te doen rond OUAI Haircare dat je van een echte hype kan spreken. Jen Atkin, de dame achter deze productlijn besloot na haar jarenlange ervaring als haarstyliste haar eigen merk op te richten, en met succes! Ondertussen mag het merk verschillende celebrities tot haar vast cliënteel noemen, denk maar aan Chrissy Teigen, Jessica Alba en de Kardashian-zusjes, die allemaal fan zijn.

De producten van OUAI waren al verkrijgbaar in het buitenland maar daarvoor moest je vaak hoge verzendkosten betalen. Daar komt nu verandering in want sinds kort vind je (een deel van) de producten ook bij ons in België.   

Ouai Haircare Finishing Créme
Ouai Haircare Finishing Créme
De Finishing Crème was een product waar ik het meest nieuwsgierig naar was. Het is een lichtgewicht crème, vergelijkbaar met een lotion, specifiek voor fijn tot medium haar. Het product beschermt je haar tegen de (styling) hitte, maakt droge puntjes glad en geeft een mooie glans. Je kan het gerust een dagcrème voor je haar noemen.

De crème zit verpakt in een witte tube die ook nog eens in een kartonnen doosje zit. Heel netjes en stijlvol, ik hou er wel van. Het valt me meteen op hoe lekker het product ruikt. Niet de zoveelste zoete bloemengeur die je zo vaak tegenkomt, maar een elegante en stijlvolle geur. Als je geur van geranium kent, zal je die er meteen in herkennen. Zit trouwens ook in de body scrub van Jo Malone.

Afhankelijk van de lengte van je haar (en ook wel de dikte), breng je een weinig product aan op de onderste delen van je haar met de nadruk op de punten. Mijn haar komt net niet tot aan de schouders en is vrij fijn. De grootte van een pindanoot is voor mij dus voldoende. Een groot pluspunt aan deze crème is dat hij totaal niet vettig is en dus eigenlijk onzichtbaar.

Ouai Haircare Finishing Créme
Ik heb de Finishing Crème op twee manieren getest. Op net gewassen en handdoekdroog haar, vóór het föhnen. Mijn haar is dan sneller droog dan wanneer ik het product niet gebruik. Het voelt achteraf super zacht en glanst mooi! Deze manier werkt bij mij vooral goed als het wat vochtiger en warmer weer is aangezien het kroezen tegengaat. 

Ook op droog, gestyled haar geeft de crème een mooi resultaat. Na het föhnen breng ik een beetje product aan op de lengtes en punten en stijl ik het met de stijltang. Daardoor krijg ik een mooi glad en glanzend resultaat zonder dat de punten uitgedroogd of beschadigd zijn. In principe zou je de crème elke dag op de punten kunnen aanbrengen, maar overdrijf niet. Less is more!

De producten van OUAI zijn o.a. verkrijgbaar bij 
Fin Du Jour.

Ouai Finishing Crème: 26,00  


0 reacties