♥ TOM FORD CREAM CHEEK COLOR '01 PINK SAND'

dinsdag, mei 09, 2017

Tom Ford Cream Cheek Color '01 Pink Sand'
Mijn liefde voor cream blushes moet denk ik zo'n twee jaar geleden zijn begonnen. Voordien liet ik ze meestal gewoon links liggen, totdat een Bobbi Brown MUA in Antwerpen me ermee opmaakte... Ik was verkocht! Cream blushes hebben het voordeel dat je ze perfect kan doseren en opbouwen. Wel zo belangrijk voor een 'beginner' zoals ik. Doordat ze met je huid versmelten krijg je meteen die glowy look waar ik zo van hou. Ideaal ook wanneer je een iets drogere huid (of wangen) hebt.

De Cream Cheek Color van Tom Ford was niet mijn allereerste cream blush die ik kocht. Het is ook niet degene die ik dagelijks gebruik, maar wel eentje om te koesteren want naast de bijzondere kleur die deze Pink Sand toch wel is, zit hij ook nog eens prachtig verpakt in een ivoor/goudkleurig doosje. Een juweeltje!   

Tom Ford Cream Cheek Color '01 Pink Sand'
Tom Ford Cream Cheek Color '01 Pink Sand'
De Cream Cheek Color werd - als ik me niet vergis - vorig jaar uitgebracht in twee kleuren (Pink Sand en Pieno Sole), maar is nu nog steeds verkrijgbaar. Dit jaar werd er ook een nieuwe kleur - Paradiso - aan de collectie toegevoegd. 

Pink Sand wordt omschreven als een perzikroze blush kleur met parelmoerglans. Ik vind het de perfecte balans tussen perzik en roze, gecombineerd met een prachtige gouden glans. Heel mooi tijdens de zomermaanden! De kleur is niet te donker zodat zelfs de meest lichte huidjes hem kunnen gebruiken. Op een medium of donkere huid zal de kleur amper te zien zijn, denk ik. Voor hen is het eerder een highlighter. 

Tom Ford Cream Cheek Color '01 Pink Sand'
Tom Ford Cream Cheek Color '01 Pink Sand'
De textuur is zeer licht en voelt daardoor ook comfortabel aan op de huid, zeker niet vettig. Aanbrengen doe ik het liefst met de vingertoppen maar je kan ook een kwast gebruiken, mocht je dat willen. Ik zet een paar stipjes cream blush op de appeltjes van mijn wangen en werkt dit vervolgens zijwaarts uit richting de jukbeenderen.

Voor mij is de Cream Cheek Color in Pink Sand de ideale zomerblush! 



De Tom Ford Soleil Collectie is verkrijgbaar bij Parfuma.

Cream Cheek Color '01 Pink Sand':  69,00



0 reacties