ESTHEDERM REFLETS DE SOLEIL SELF-TANNING BODY JELLY

dinsdag, april 25, 2017

Institut Esthederm Reflets de Soleil Self-Tanning Body Jelly

De laatste dagen lijkt het wel alsof de zon er maar weinig zin in heeft en blote benen weer kan je het ook al niet noemen. Toch begint het bij mij goed te kriebelen om die dikke panty's ein-de-lijk op te bergen en de zelfbruiner boven te halen!

Ik begon mijn zelfbruiner avontuur enkele jaren geleden, vaak met goede maar helaas ook minder goede ervaringen. Vaak beloven merken een mooie natuurlijke kleur die je nauwelijks van een 'echt' bruin kleurtje kan onderscheiden, maar dat pakt in de praktijk al eens anders uit. Althans, toch bij mij. En dan hebben we het nog niet gehad over die penetrante 'zelfbruiner-geur', pure horror! (I'm looking at you, Clarins) 


Institut Esthederm Reflets de Soleil Self-Tanning Body Jelly
Een goede zelfbruiner moet voor mij niet alleen een mooie natuurlijke kleur geven, hij moet ook makkelijk aanbrengen en als het even kan ook zo goed als geurloos zijnJullie lezen het al, liefste lezers. Ik ben een beetje veeleisend... 

De zelfbruiner Reflets de Soleil Self-Tanning Body Jelly van het merk Institut Esthederm werd me al vaker aangeraden omwille van zijn natuurlijke bruine kleur. Deze heeft een prettige gel-textuur en is specifiek ontwikkeld voor het lichaam. In het gamma vind je ook een zelfbruiner voor het gezicht (verkrijgbaar in 2 kleuren: Hâle Léger' en 'Hâle Intense ). 

Institut Esthederm Reflets de Soleil Self-Tanning Body Jelly
Institut Esthederm Reflets de Soleil Self-Tanning Body Jelly
Refelts de Soleil Self-Tanning Body Jelly heeft een aangename en frisse textuur die snel door de huid wordt opgenomen. Afhankelijk van de intensiteit breng je de gel 1 tot 3 keer per week aan. Omdat ik vrij licht ben van kleur had ik een beetje schrik dat de kleur te donker zou zijn maar dat is niet het geval. Het resultaat is inderdaad een mooie en natuurlijke bruine kleur. Zeker geen worteloranje! Ik heb ook de indruk dat het mijn huid hydrateert

Persoonlijk ben ik wel een liefhebber van dit soort gel texturen omdat je je hierdoor sneller kan aankleden. De zelfbruiner is lichtgetint en bevat kleine gouddeeltjes die nagenoeg verdwijnen bij het uitsmeren. Je merk er dus maar weinig van, mocht dit je afschrikken. 

De geur van de zelfbruiner is dan weer een minpuntje... Helaas! Het product op zich ruikt wel lekker, het is echter na een verloop van tijd - wanneer de kleur zich ontwikkelt - dat die typische zelfbruinergeur naar boven komt. Jammer, want voor de rest ben ik er super tevreden over. Zelfbruiners bestaan al heel lang en toch slaagt men er blijkbaar niet in om die vervelende zelfbruinergeur te maskeren. Mocht jij er toch eentje weten, laat gerust een berichtje in de comments!


Institut Esthederm Reflets de Soleil Self-Tanning Body Jelly


Ik kocht de zelfbruiner bij Cosmeticary maar je vindt hem ook bij iU 
of in het Esthederm schoonheidsinstituut.

Prijs: € 42,80  


0 reacties