LILLE 2017: WHAT'S NEW

woensdag, januari 18, 2017

Bobbi Brown, Rijsel, Starskin, Aesop
Lille (Rijsel voor de Vlamingen) is al jaren mijn favoriete plek om te vertoeven. De combinatie van de authentieke winkels, de vlotte bereikbaarheid én de leuke sfeer die er hangt, maakt het voor mij the place to be

Het was al even geleden dat ik in Rijsel was en ik moet eerlijk toegeven dat ik het wel heb gemist. Ik heb gemerkt dat er ondertussen een aantal winkels zijn verhuisd of zelfs verdwenen... Gelukkig zijn er ook nieuwe adresjes bijgekomen. Tijd dus voor een kleine update!

Rijsel, SVR, Avène
In het oude stadsgedeelte (Vieux-Lille) vind je sinds kort een Bobbi Brown Boutique (1.). Het merk was natuurlijk al verkrijgbaar bij oa. Sephora en Printemps (nog steeds) maar een eigen boutique is toch nog leuker! Ik ben er even binnen geweest (hoe kan het ook anders ;-)) en de winkel is echt wel mooi en ruim!

Het ooit zo populaire warenhuis Galeries Lafayette heeft sinds afgelopen zomer de deuren gesloten... Jammer, want hier ging ik altijd even binnen. Ik ben benieuwd wat er in de plaats zal komen want het is best wel een grote mooie ruimte. Naast de twee Sephora vestigingen die Rijsel telt, vind je hier ook nog Nocibé en Marionnaud parfumerieën. Altijd de moeite om er even langs te lopen! Bij Nocibé kocht ik deze Starskin Kit Découverte (2.), een geschenkset met vijf maskertjes aan -30%. Aesop (4.) is een merk waar ik heel benieuwd naar ben. Ook zij hebben een nieuwe boetiek, gelegen in het oude stadsgedeelte. Ik ben er niet binnen geweest, maar ga het de volgende keer zeker doen. 

Wat je zeker niet mag vergeten als je in Rijsel bent, is een bezoekje brengen aan een van de vele pharmacies. Je vindt ze op bijna elke hoek van de straat, de ene al goedkoper dan de andere dus het is even uitzoeken. Ik ga al jaren bij Pharmacie de la Déesse (zie vorige artikels over Rijsel). Blijkbaar zijn zij (nog steeds) de goedkoopste apotheek van Rijsel en dat merk je ook wel aan de lange wachtrijen. Hier kocht ik een aantal producten die gemiddeld 30% tot 40% goedkoper zijn dan in België. Sinds kort vind je Pharmacie de la Déesse op een nieuw adres (14, Rue du Curé Saint-Etienne) met een nog ruimer aanbod!    



- Bobbi Brown Boutique: 24, Rue Lepelletier
- Nocibé: Rue du Bourg (Euralille)
- Aesop: 2, Rue Bartholomé Masurel
- Pharmacie de la Déesse: 14, Rue du Curé Saint-Etienne



1 reacties