♥ LA LIGNE DE CHANEL DUO EYELINER '10 NOIR LAMÉ'

donderdag, oktober 27, 2016

La Ligne de Chanel Duo Eyeliner

Ik ben altijd al gek geweest op eyeliners. Vloeibaar, stiftvorm... noem maar op, ik heb ze allemaal al geprobeerd. Na verschillende formules en merken te hebben getest, bleef ik de laatste jaren trouw aan de Long-Wear Gel Eyeliner van Bobbi Brown. 

Die was, en is nog steeds een grote favoriet van mij omwille van de lange houdbaarheid en de vele kleuren. Ruim anderhalf jaar geleden kwam ik oog in oog met dit prachtig doosje van Chanel, La Ligne de Chanel in 'Noir Lamé' dat ik sindsdien ben blijven gebruiken. Zo gaat dat met dingen waar je helemaal weg van bent.


La Ligne de Chanel Duo Eyeliner
La Ligne de Chanel Duo Eyeliner
La Ligne de Chanel Duo Eyeliner Professionnel is een compacte eyeliner waarmee je zowel een natuurlijke als meer intense look kan maken. In het doosje zitten twee verschillende kleuren die je alleen of samen kan gebruiken. Links zien jullie de eyeliner die je nat maakt vooral je hem gebruikt, een mooie matte zwarte kleur die niet te hard oogt. 

Aan de rechterkant bevindt zich de glinsterende kleur die een prachtig effect geeft in combinatie met de zwarte matte kleur. De kleur op zich is vrij transparant maar wel heel mooi dankzij de kleine fonkelende zilverkleurige deeltjes.        

La Ligne de Chanel Duo Eyeliner
La Ligne de Chanel Duo Eyeliner
Bij het doosje La Ligne de Chanel Duo Eyeliner Professionnel zit standaard een applicator bij waarmee je de eyeliner kan aanbrengen. Deze applicator bestaat uit twee losse delen (een schuimrubberen applicator en een kwastje) die je makkelijk in mekaar klikt. 

Handig voor onderweg maar voor een fijn en precies lijntje raad ik je toch aan om een andere kwast aan te schaffen. Het ultrafijne Pinceau Eyeliner N°13 van Chanel vind ik bijvoorbeeld een hele goede keuze.  

La Ligne de Chanel Duo Eyeliner
Deze ligt goed in de hand en laat je toe om een heel nauwkeurig en strak lijntje te tekenen. De kwast is bovendien makkelijk te reinigen en is bij mij na ruim anderhalf jaar nog steeds mooi in vorm. Geen uitspringende haartjes dus! 

La Ligne de Chanel Duo Eyeliner
Hieronder laat ik jullie zien hoe ik aan de slag ga met de eyeliner La Ligne de Chanel Duo Eyeliner Professionnel.

Aangezien de eyeliner (linkerhelft) nat gebruikt wordt, vul ik vooraf een klein glaasje met water. Hoeft echt niet veel te zijn. Hierin maak je dan je kwast nat om vervolgens de zwarte kleur in het doosje op te nemen. Eventueel overtollig product kan je makkelijk op een schone tissue deppen.

La Ligne de Chanel Duo Eyeliner
Vervolgens trek ik met de kwast een fijn zwart lijntje en breng er de transparante glinsterende kleur bovenop om zo het geheel minder hard te maken, een soort van smokey eyes look. Die breng ik aan met de bijgeleverde schuimrubberen applicator.

Op de onderste foto links zien jullie de zwarte eyeliner zowel dik als fijn aangezet. De tweede foto toont het effect van de glinsterende kleur die ik er bovenop heb aangebracht. De houdbaarheid is echt goed van deze eyeliner. Meestal merk ik rond de middag dat mijn eyeliner lichtjes vervaagt, vooral bij warm weer maar bij deze heb ik dat niet. Een topper dus!  

La Ligne de Chanel Duo Eyeliner



La Ligne de Chanel Duo Eyeliner Professionnel 'Noir Lamé': 38,30 euro
Pinceau Eyeliner N°13: 22,70 euro 



3 reacties

  1. Deze klinkt echt héél erg goed! Ik gebruik nu eigenlijk voornamelijk van die stiftjes met vilten punten, maar dit wil ik zeker ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen