BENEFIT PRECISELY, MY BROW PENCIL & GIMME BROW

vrijdag, oktober 07, 2016

Benefit Precisely, My Brow Pencil
Volle wenkbrauwen zijn trendy deze dagen! Om ze mooi in vorm te krijgen én te houden hebben tal van merken een uitgebreid assortiment specifieke producten op de markt gebracht. Een daarvan is Benefit Cosmetics, een Amerikaans cosmeticamerk dat ook bij ons verkrijgbaar is.

De nieuwe wenkbrauwcollectie van Benefit Cosmetics telt maar liefst 9 producten waarvan enkele populaire klassiekers zoals 'Gimme Brow' en 'Brow Zings' een kleine make-over kregen. Ik laat jullie graag het Precisely, My Brow Pencil en de Gimme Brow Voluminizing Fibre Gel in de kleur n°3 zien.


Benefit Precisely, My Brow Pencil
Benefit Precisely, My Brow Pencil
PRECISELY, MY BROW PENCIL N°3
Een uiterst precies wenkbrauwpotlood waarmee je snel fijne streepjes (denk wenkbrauwhaartjes) kan tekenen. Het automatisch draaipotlood heeft een fijne punt waardoor het niet hoeft geslepen te worden. Aan de achterkant van het potlood is een ook een spoolie voorzien, altijd handig!

Het kleurenaanbod wenkbrauwpotloden is bij de meeste merken vaak beperkt tot twee of drie kleuren. Bij Benefit Cosmetics is die keuze zeer uitgebreid, gaande van heel licht tot donker. Zo is het Precisely, My Brow Pencil verkrijgbaar in maar liefst 6 kleuren. Ik gebruik de kleur n°3, een medium bruin met neutrale ondertoon.    

Benefit Precisely, My Brow Pencil
Toen ik het wenkbrauwpotlood voor het eerst zag, vond ik het design vrij opvallend. Maar het is duidelijk dat hier goed over nagedacht is. Zo zorgt het hoekige uiteinde van het potlood er bijvoorbeeld voor dat het potlood niet van je make-up tafel kan rollen.

Een ander pluspunt is de houdbaarheid, tot 12 uur lang! Uiteraard hangt veel af van je huidtype, of je sport, enz... Toch merk ik dat het langer op z'n plaats blijft zitten dan bijvoorbeeld het wenkbrauwpotlood van Shu Uemura, zeker na een regenbui.   

Benefit Gimme Brow
Benefit Gimme Brow
GIMME BROW N°3
Een ander product uit de wenkbrauwcollectie van Benefit Cosmetics is Gimme Brow. Deze getinte wenkbrauwgel is verkrijgbaar in 3 kleuren, zelf gebruik ik de kleur n°3. Uniek aan deze wenkbrauwgel is dat hij fijne vezeltjes bevat die volume aan je wenkbrauwen geven. Het resultaat is wel subtiel, misschien maar goed ook want ik weet niet of ik fan zou zijn mocht het te opvallend zijn.

Nadat ik mijn wenkbrauwen heb ingevuld met het Precisely, My Brow Pencil (rechts op de kleine foto) gebruik ik de wenkbrauwgel Gimme Brow (links) om alles netjes op z'n plaats te houden. Dat gaat heel makkelijk dankzij het kleine borsteltje. Het resultaat is natuurlijk en mat, heel belangrijk vind ik want ik geen fan van de glanzende finish die transparante wenkbrauwgels soms geven.

Als ik een kleine opmerking mag maken, na een week of twee begon de formule van Gimme Brow iets dikker te worden en elke keer dat ik het flesje nu open of dichtdraai hangt het product aan de hals van het flesje waardoor het moeilijk opengaat.   

Benefit Gimme Brow

De producten van Benefit zijn verkrijgbaar bij 
Galeria Inno en Douglas

- Precisely, My Brow Pencil: 26,50 euro
- Gimme Brow Volumizing Fiber Gel: 26,50 euro



1 reacties