♥ LES PINCEAUX DE CHANEL 'YEUX'

maandag, maart 21, 2016


Goede make-up borstels zijn vaak een hele investering, zeker als je kiest voor natuurlijke haren. Persoonlijk hecht ik niet alleen veel belang aan de kwaliteit van de haren, de afwerking vind ik minstens even belangrijk en dat is precies de reden waarom ik zo'n fan ben van de make-up borstels van Chanel

Vandaag laat ik jullie mijn make-up borstels voor de ogen zien, een kleine collectie die ik over de jaren heen heb aangekocht.


Net zoals bij de meeste make-up producten van het merk zitten de borstels netjes verpakt in een zwart fluwelen beschermhoesje en doosje. Zo'n hoesje toont niet alleen bijzonder luxueus, het is ook handig wanneer je de borstel een tijdje niet gebruikt óf om mee te nemen op vakantie.

Alle make-up borstels zijn uitgevoerd in zwart gelakt hout en afgewerkt met zilverkleurige metalen details. 


PINCEAU BROSSE SOURCILS N°11

Het wenkbrauwborsteltje gebruik ik om mijn wenkbrauwen in model te brengen nadat ik ze heb ingekleurd en om het overtollig poeder te verwijderen. Het doet ook prima dienst als mascaraborsteltje. Vroeger had ik er eentje van MAC maar de haartjes van deze zijn iets stugger en daardoor makkelijker om mee te werken, vind ik.

PINCEAU EYELINER N°13

Om eyeliner aan te brengen gebruik ik graag dit fijne eyelinerpenseel. Hiermee kan je zowel vloeibare als gel eyeliner met uiterste precisie aanbrengen. Werkt heel nauwkeurig tot tegen de wimperrand. Echt, dit is het meest fijne eyelinerpenseel dat ik ooit al in handen heb gehad!



GRAND PINCEAU PAUPIÈRES ROND N°19

Dit oogschaduwpenseel met witte natuurlijke haren is ideaal om verschillende kleuren oogschaduw te blenden, of om te gebruiken in de arcadeboog. De haren zijn compact en voelen zacht aan. Ik gebruik hem voornamelijk om te blenden, iets wat dit penseel uitstekend doet. Het enige wat ik jammer vind is dat de haren makkelijk kleur opnemen. Regelmatig reinigen is dus de boodschap!

PETIT PINCEAU PAUPIÈRES N°15

Net zoals het oogschaduwpenseel N°19 heeft ook dit penseel natuurlijke haren waarmee je heel precies kan werken. De vorm is ideaal om accenten te leggen of om oogschaduw aan te brengen op het bewegend ooglid. Om een basiskleur aan te brengen vind ik hem iets te klein, maar daarvoor gebruik ik graag de Eye Sweep Brush van Bobbi Brown. Ik gebruik dit penseel vooral graag met een metallic oogschaduw omdat hij heel goed pigment opneemt.

De make-up borstels van Chanel zijn niet bepaald goedkoop maar je krijgt echt wel topkwaliteit, vind ik. Ook nadat ik ze al verschillende keren heb gereinigd, blijven ze mooi hun vorm behouden én blijft het metalen gedeelte mooi intact. Iets wat niet van alle merken gezegd kan worden, helaas. 





De make-up borstels van Chanel zijn verkrijgbaar bij de parfumerie of je kan ze 
sinds kort ook bestellen bij de Chanel Online Boutique.

- Pinceau Brosse Sourcils N°11: 21 
- Pinceau Eyeliner N°13: 24 
- Grand Pinceau Paupières Rond N°19: 35 
- Petit Pinceau Paupières N°15: 30 





3 reacties

  1. Deze zien er echt wel luxueus uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die witte blending/arcadekwast ziet er goed uit! Een fijn setje, zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen