CHANEL VITALUMIÈRE LOOSE POWDER FOUNDATION SPF15 'N°20'

donderdag, augustus 13, 2015

Regelmatig duiken er nieuwe foundations op en er is er altijd wel eentje bij die mijn interesse wekt. Nieuw sinds vorige zomer is de Vitalumière Loose Powder Foundation van Chanel, een foundation met de textuur van een los poeder die dezelfde dekking biedt als een vloeibare foundation. Helemaal nieuw voor mij want tot hiertoe gebruikte ik alleen maar vloeibare foundations.


De Vitalumière Loose Powder Foundation zit verpakt in een klein, rond doosje met handig doseersysteem en wordt geleverd met een mini kabuki brush die trouwens ongelooflijk zacht aanvoelt. Over de verpakking is heel goed nagedacht, zoveel is zeker. Het deksel is zodanig ontworpen dat het poeder netjes in het doosje blijft wanneer het gesloten is. Je hoeft dus niet te vrezen voor ongelukjes wanneer je het doosje zou meenemen in je handtas.

Aanbrengen gaat heel makkelijk en doe je met de bijgeleverde mini kabuki brush. Ik breng eerst mijn dagverzorging aan en laat die enkele minuten intrekken. Vervolgens draai ik met de mini kabuki brush enkele keren over het zeefje om het poeder op te nemen. Het is belangrijk dat je niet te veel poeder ineens opneemt maar geleidelijk aan opbouwt.    

Zoals je ziet is de finish niet compleet mat maar eerder lichtjes glanzend wat zorgt voor een natuurlijk glanzend resultaat. Het poeder voelt ook helemaal niet stroef of droog op de huid en dat is vooral te danken aan een derivaat van canola-olie dat de huid soepel houdt. Vitalumière Loose Powder Foundation geeft een matige dekking dat makkelijk op te bouwen is. Het resultaat is natuurlijk, zonder maskereffect en toch zijn kleine roodheden mooi weggewerkt.

De kleur die ik gebruik is N°20, de op een na lichtste kleur. Die heeft een mooie neutrale/warme ondertoon die voor mij prima werkt. Mocht ik echter meer kleur hebben dan zou die wellicht te licht zijn voor de zomer. Verder ben ik ook erg te spreken over de beschermingsfactor die dit poeder bevat. Een SPF 15 is misschien miniem maar ik vind het toch een pluspunt.   



Vitalumière Losse Powder Foundation is verkrijgbaar in 5 tinten (N°10, 20, 30, 40, 50)
Prijs: 60,25 euro




5 reacties

  1. ziet er veelbelovend uit! Moet ik eens uitproberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van die SPF ga je weinig merken hoor, zeker omdat je zo weinig aanbrengt van een poeder... Mar verder klinkt het wel als een prima los poeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke artikels heb je het zou ook leuk zijn dat je mij blog een kijkje kon nemen op : http://trendiingbeauty.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke artikels heb je het zou ook leuk zijn dat je mij blog een kijkje kon nemen op : http://trendiingbeauty.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen