PHYTOPOLLÉINE BOTANICAL SCALP TREATMENT

dinsdag, februari 17, 2015


Futloos haar? Iedereen kent het probleem. Op zich geen drama natuurlijk maar wanneer zelfs je meest geliefde volumebooster geen vat meer lijkt te hebben op je haardos wordt het gewoon tijd om iets nieuws uit te proberen. 

Bij mijn laatste tripje naar Lille - heel lang geleden - nam ik het stimulerend plantenelixir Phytopolléine mee naar huis. Phytopolléine is een 100% plantaardige olie dat het evenwicht van de hoofdhuid helpt te herstellen én het haar verzorgt. Iets wat mijn haar na een vrij lange stressvolle periode goed kon gebruiken.


Alhoewel dit product niet specifiek bedoeld is om haaruitval tegen te gaan heb ik de indruk dat het - zeker in combinatie met het voedingssupplement Omnivit Haar - voor een hele verbetering heeft gezorgd. Phytopolléine bevat naast een aantal interessante essentiële oliën (rozemarijn, citroen, salie, cipres..) ook maïskiemolie die voor extra stimulatie van de hoofdhuid zorgt waardoor verzorgingen die je achteraf toepast beter worden opgenomen. 

Het gebruik van dit plantenelixir is eigenlijk heel eenvoudig. Je brengt het lok per lok aan op de (droge) haarwortels, iets wat heel makkelijk gaat dankzij de druppelteller. Een beetje product is  al voldoende. Vervolgens laat je het een 20-tal minuten inwerken. Voor een meer intense verzorging kan je het elixir een volledige nacht laten inwerken. Aan jou de keuze! Meestal gebruik ik het elixir een keer per week en dat is voor mijn fijn haar ruim voldoende om er terug wat nieuw leven in te blazen. De opmerkelijke glans en veerkracht neem ik er maar al te graag bij!

Is er een minpuntje? Misschien wel. Bepaalde essentiële oliën hebben een vrij sterke geur en dat is bij dit product ook wel het geval. Persoonlijk hou ik er van maar ik kan me voorstellen dat de geur voor sommigen te sterk kan zijn. 

Voor een flesje Phytopolléine van 25 ml - waar je trouwens een heel eind mee doet - heb ik in Lille zo'n 16 euro betaald. Bij ons betaal je bij de apotheek gemiddeld 22 euro. Misschien een goede reden om er nog eens een uitstapje van te maken!


3 reacties

  1. Had eerlijk gezegd verwacht dat het een stuk duurder zou zijn. Mijn haar is momenteel ook heel futloos, en ik weet eigenlijk niet waarom. Hopelijk zal deze olie ook bij mij helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik soms de verdikkende shampoo van Phyto en mijn verloofde gebruikt de anti-roos lijn, dus wij zijn zeker Phyto fans. Je hebt me benieuwd gemaakt naar deze behandeling.

    BeantwoordenVerwijderen