CHINA GLAZE: SUNSATIONAL COLLECTION - SWATCHES

woensdag, augustus 06, 2014


Vorige week liet ik jullie in een kort artikel de vier kleuren uit de Sunsational collectie van China Glaze zien die ik had besteld bij Enchantra. Deze collectie is niet nieuw maar werd vorige zomer al uitgebracht en is trouwens nog steeds verkrijgbaar. Eigenlijk vind ik ze gewoon mooier dan de recente City Flourish collectie (Oeps...). Ondertussen heb ik van alle vier de lakjes ook swatches gemaakt zodat jullie een beter beeld krijgen van hoe de kleuren er op de nagels uitzien. 

De Sunsational collectie omvat 12 kleuren waarvan 6 met jelly finish en 6 met een cream finish. Ik toon jullie drie lakjes met jelly finish en eentje met een cream finish. Alle swatches zijn drie dunne laagjes, zonder top coat. Drie lagen zijn normaal niet mijn ding wegens te lange droogtijd maar met deze jelly finishes was het resultaat gewoon mooier. 


HEAT INDEX

Opvallend felroze met een jelly finish. De kleur is vergelijkbaar met 'You Drive Me Coconuts' (zie verder in dit artikel) maar minder koel. Transparant bij een eerste laag en mooi dekkend bij de derde laag. Droogt snel. 


SHELL-O

Het koraalkleurige zusje van 'Heat Index'. Shell-O heeft dezelfde mooie jelly finish en heeft minstens twee lagen nodig om mooi dekkend te zijn. Droogt snel. Deze kleur staat prachtig bij jeans. Mijn favoriet uit de collectie!



YOU DRIVE ME COCONUTS

Deze kleur lijkt een beetje op 'Heat Index' maar is iets koeler. Heeft dezelfde transparante finish als de voorgaande kleuren maar dekt wel iets beter. Ook hier weer drie laagjes voor een mooi dekkend resultaat. Droogt snel. 


NEON & ON & ON

Dit is een kleur waar ik nog over getwijfeld heb, geheel onterecht want hij is echt heel mooi. Van alle vier de kleuren vond mijn vriend dit trouwens de mooiste kleur. Nu weten jullie meteen wat de mannen leuk vinden, haha ;-) Neon & On & On is een koraalkleurtje met roze ondertoon en heeft een cream finish wat duidelijk een stuk beter dekt. Toch heb ik ook hier drie laagjes aangebracht om de kleur egaal te krijgen. Een beetje een moeilijke kleur dus! Droogt wel snel. 

De vier kleuren nog eens op een rijtje:

Alle vier de kleurtjes zijn fel en zomers en vormen een mooie aanvulling op mijn collectie. Mocht ik er slechts eentje kunnen kiezen dan werd het zonder twijfel 'Shell-O' omdat die kleur mij doet denken aan het Dior lakje 'Paradise' dat slechts een tikje donkerder is.

Je moet natuurlijk ook fan zijn van de transparante jelly finish op je nagels maar ik hou daar wel van, zeker in de zomer. Een minpuntje daarbij is misschien dat deze finish elke oneffenheid op je nageloppervlak laat zien maar dat valt eenvoudig op te lossen met een goede ridge filler. Eentje die ik zelf graag gebruik is deze Diorlisse van Dior.

Eva
xx



6 reacties

  1. Echt geweldig toffe kleurtjes! Vind het moeilijk kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, mooie kleurtjes! Neon&on&on is toch wel mijn favoriet ;)
    Ik heb op mijn blog een top 5 van mijn zomernagellak gepost en neon&on&on lijkt erg veel op eentje in mijn collectie :) Mooi mooi !

    BeantwoordenVerwijderen