CHANEL: LE VERNIS '631 ORAGE' - ÉTATS POÉTIQUES COLLECTION

dinsdag, augustus 19, 2014



Eerder deze maand bracht Chanel de make-up collectie États Poétiques uit met daarin drie nieuwe nagellakkleuren waaronder het antracietgrijze Orage. De kleur is misschien minder uniek dan Atmosphère (de opvallende parelmoerkleur uit deze collectie), toch is het een mooie klassieker. Zeker als je houdt van donkere kleuren.



Chanel omschrijft Orage als een antracietgrijze kleur, gemengd met blauw. Op mijn nagels lijkt de kleur eerder donkergrijs en niet zozeer donkerblauw, maar dat vind ik misschien net goed. De kleur is best donker maar minder hard dan zwarte nagellak. Ik kan me voorstellen dat sommigen zwarte lak té hard vinden, voor hen is Orage een heel mooi alternatief. 

De textuur van Orage is prima en laat zich mooi uitstrijken. Op de foto's draag ik twee laagjes, wat wel nodig is om de kleur dekkend te krijgen. Gelukkig droogt hij snel zodat je vrijwel meteen daarna een top coat kan aanbrengen. Voor de foto's heb ik echter géén top coat aangebracht zodat jullie de mooie glans goed kunnen zien.


Orage heeft een crème finish die misschien wat transparanter is dan de meeste Chanel-lakjes maar het grote voordeel hiervan is dat het fijner werkt. De subtiele shimmer (waar Chanel zo sterk in is) is zeker aanwezig maar het was moeilijk om die op foto vast te leggen. Met een beetje meer zon was het wellicht wel gelukt ;-).


Wat vinden jullie van de kleur?


De États Poétiques collectie van Chanel ligt sinds 11 augustus 2014 in de winkels.
Le Vernis '631 Orage': 23



5 reacties

  1. heel speciaal :) de ene keer lijkt hij grijs, de andere keer blauw

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb al veel swatches gezien en altijd zag ik er toch het blauwe in; bij jouw swatches heb ik voor het eerst het gevoel dat het lakje iets voor mij zou zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, ik vind die kleur fantastisch! Nu het kouder wordt, begint het weer te kriebelen om donkere nagellak te dragen. Deze gaat op mijn wishlist :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleur! Ik vind dat die donkere kleuren altijd erg chic staan.

    BeantwoordenVerwijderen