MINITRIP: RIJSEL

donderdag, juli 17, 2014


Naast Brussel en Antwerpen - het modehart van België - behoort ook het Franse Rijsel tot een van mijn favoriete plekjes om te winkelen. Wie er ooit al geweest is weet dat deze gezellige stad zoveel meer is dan alleen maar Sephora, Printemps en Galeries Lafayette. Al kan een bezoekje aan een van deze prachtige warenhuizen natuurlijk nooit echt kwaad. 

Wie dieper de stad intrekt ontdekt al snel de hippe vintage winkels en andere originele boetiekjes die Vieux-Lille te bieden heeft. Hier vind je nog de authentieke patisserieën en delicatessenzaken, de een al wat meer verscholen dan de andere. Ook heel wat luxemerken zoals Louis Vuitton, Hermès en Robert Clergerie hebben hier een eigen stek. Kortom, voor elk wat wils. Een absolute must-visit in de Rue Esquermoise is Compagnie de Provence (2 en 3), gekend om z'n kwaliteitsvolle en trendy badproducten. Hier doe je nu trouwens mooie solden!

Zin in een lekkere én gezonde hap? Probeer zeker de broodjes 'Gaston' en 'Milord' bij La Place (4 en 5). Ongelooflijk lekker! Minder goed voor de lijn zijn deze caloriebommetjes van Méo Café (7). Dit is de 'Merveilleux' (espresso, stukjes merveilleux en heel veel slagroom) en de 'Torino' (espresso, slagroom, karamelsaus en koekjes). Misschien maar goed dat we geen Méo Café in België hebben!

Wanneer je in Rijsel bent vergeet dan zeker niet te stoppen bij Pharmacie de la Déesse (8), eveneens in de Rue Esquermoise. De apotheek is niet van de grootste en het ziet er vaak een beetje rommelig uit maar de service is top! Ze hebben zo goed als alle merken en zijn bij mijn weten de goedkoopste van Rijsel! Hier betaal ik bijvoorbeeld 40% minder voor mijn reiniger van Avène en 20% tot 30% op andere merken. De lange wachtrijen aan de kassa's moet je er dan wel bijnemen.


- Compagnie de Provence: 47, Rue Esquermoise
- La PLace: 1, Place du Général de Gaulle
- Patisserie Meert: 27, Rue Esquermoise
- Méo café: 3-5 Place du Général de Gaulle
- Le Palais des Thés: 8, Rue du Curé St. Etienne
- Pharmacie de la Déesse: 26, Rue Esquermoise



10 reacties

  1. Ik vind het ook altijd fijn om een dagje naar Rijsel te gaan en te shoppen! Het is zo'n gezellige stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er nog niet geweest.. Moet er precies is naartoe ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je zeker eens doen! Echt tof :D

      Verwijderen
  3. Ik ken Rijsel eigenlijk alleen maar van jouw foto's, haha! Ben er zelf nog niet geraakt, maar het ziet er wel gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, ik heb nu zin om onmiddellijk naar Rijsel te vertrekken! En bedankt voor de pharmacie-tip. Ik ga altijd naar die in Euralille, omdat Bioderma daar spotgoedkoop is. Maar voor Avène zal ik vanaf nu naar die van jou gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, super! Welke pharmacie bedoel je in Euralille? Ik ga die ook eens van dichtbij bestuderen denk ik :D

      Verwijderen
  5. Ik ben er nog altijd niet geraakt... moet ik duidelijk echt wel eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen