DIOR: MANUCURE TRANSAT '210 YACHT'

vrijdag, juli 11, 2014


Voor de nieuwe Transat make-upcollectie grijpt Dior terug naar de grote transatlantische reizen en luxueuze cruiseschepen waarbij heldere en levendige kleuren zoals marineblauw, primair rood en zandbeige de hoofdrol spelen. 

Naast enkele nieuwe tinten voor de teint, ogen en lippen zijn er in deze make-upcollectie drie nagellakduo's opgenomen met transparante stickers met CD-logo die voor een complete cruiselook zorgen. Of je nu kiest voor matrozenblauw (Sailor), vuurtorenrood (Captain) of dit touwkleurig beige (Yacht), het effect is altijd even chic. 



Ik vond de drie nagellakduo's even mooi maar Yacht was gewoon een kleur die nog in mijn collectie ontbrak. Die telt wel enkele nude nagellakken maar telkens met een andere ondertoon. Yacht is bijvoorbeeld minder grijs dan Gris Trianon en minder roze dan Incognito en is daarmee voor mij de perfecte nude nagellakkleur.

Yacht heeft een crème finish en bevat geen glitters. De formule is goed, niet te dun of te dik en heeft hetzelfde kwastje als dat van de nieuwe nagellak met gel-effect. Ik vermoed dat Yacht dezelfde 'nieuwe formule' heeft maar helemaal zeker ben ik het niet.       



De Manucure Transat set bevat naast de nagellak 12 transparante stickers met CD-logo en een mini-vijl voor de afwerking. Dior raadt aan om eerst een base coat aan te brengen en vervolgens twee laagjes nagellak. Zorg ervoor dat elke laag voldoende droog is. Wanneer de nagels compleet droog zijn kan je de stickers met matrozenlijntjes op de nagels aanbrengen, of zoals hier als accentnagel

Het idee van de stickertjes is leuk vind ik maar een echt succes zou ik het niet noemen. Ik vond ze vrij groot en nogal moeilijk om in de juiste vorm te vijlen. De houdbaarheid van de stickers was goed, al begonnen de zijkantjes al vrij snel los te komen. Wellicht te wijten aan de vorm van mijn nagels en heb je er met een plattere nagelvorm minder last van.

De kleur van dit setje is natuurlijk prachtig en is bij mijn weten niet afzonderlijk verkrijgbaar. Genoeg reden om dit setje in huis te halen dus!


Het Manucure Transat nagellakduo is verkrijgbaar bij de parfumerie.
Prijs: 28,15 





2 reacties