DERMALOGICA: SKIN HYDRATING MASQUE

maandag, juli 28, 2014


Hydraterende gezichtsmaskers vind je tegenwoordig bij zowat elk skincaremerk. Dermalogica heeft er een aantal in het gamma waaronder dit fantastische Skin Hydrating Masque op basis van een cross-linked hyaluronzuur en lypoceenrijk tomatenzaadolie. Ik was al een tijdje op zoek naar een gezichtsmasker dat intensief hydrateert zonder vet gevoel én ook geschikt is voor mijn gevoelige huid.

Bij een recent bezoekje aan Cosmeticary Antwerpen maakte ik kennis met het Skin Hydrating Masque. Volgens de verkoopster zou dit maskertje niet alleen fijne droogtelijntjes helpen verminderen maar zou het ook ideaal zijn om als after sun te gebruiken. Net wat ik nodig had met mijn vakantie in aantocht!


Het Skin Hydrating Masque voelt heel aangenaam en fris op de huid en laat zich makkelijk uitstrijken dankzij de geltextuur. De geur van het masker doet een beetje kruidig aan maar het is zeker niet storend. Ik vind de geur zelf lekker! Voor een optimaal effect zou je het masker op een vooraf gereinigde én geëxfolieerde huid kunnen aanbrengen maar die laatste stap durf ik al eens overslaan. Wat ik zelf heel handig vind aan dit masker is dat je het mag aanbrengen op de oogcontouren, iets wat bij sommige maskers helemaal wordt afgeraden.

Meestal laat ik het masker zo'n 10 à 15 minuten op de huid zitten vooraleer ik het afspoel met lauw water maar je kan het gerust wat langer laten inwerken. Zeker na een dagje zon merk ik dat m'n huid er extra nood aan heeft en is het masker vrijwel helemaal door de huid opgenomen. Ik heb het Skin Hydrating Masque ondertussen al verschillende keren gebruikt en ik ben echt een grote fan geworden! Tip: Gebruik het masker 's morgens vooraleer je foundation aanbrengt en het resultaat is verbluffend! Een stralende en egale teint zonder droogteplekjes gegarandeerd!


Het Dermalogica Skin Hydrating Masque is o.a. verkrijgbaar bij Cosmeticary.
Prijs: 40,60 € (75 ml)  



5 reacties

  1. Ik heb het vorige week gekocht en al enkele keren gebruikt, superfijn masker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik mijn maskers altijd 's avonds, maar het first thing 's morgens doen is eigenlijk nog zo'n slecht idee niet! Ga ik eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik ben verkocht! Ik ben momenteel verslaafd aan mijn Dermalogica-maskers en dit wordt mijn volgende aankoop :)

    BeantwoordenVerwijderen