CHANEL: POUDRE UNIVERSELLE LIBRE '20 CLAIR - TRANSLUCENT 1'

woensdag, juli 23, 2014


Het is ondertussen al een ruime tijd geleden dat ik het losse poeder 'Poudre Universelle Libre' van Chanel mee naar huis nam. Volgens velen een toppertje onder de losse poeders! Ik wilde het poeder natuurlijk zelf lang genoeg kunnen testen om te zien hoe het zit met de houdbaarheid (schijnt heel goed te zijn) en het matterend effect. Anderzijds was ik ook benieuwd hoe mijn gevoelige huid erop zou reageren. Wel, om meteen met de deur in huis te vallen: heel goed! Zo goed zelfs dat ik het poeder sindsdien elke dag gebruikt heb!

Wat meteen opvalt is de mooie verpakking die één en al luxe uitstraalt. De pot is best groot (30 g) en voelt ook heel stevig aan. Ik denk dat ik hier wel een tijdje zoet mee ben! Volgens de Belgische Chanel-site bestaat het Poudre Universelle Libre in 5 verschillende kleuren, al denk ik niet dat elke parfumerie ze alle vijf in voorraad heeft. Mijn ervaring hiermee is dat de Chanel-counters bij Inno vaak het grootste aanbod hebben.

De voornaamste reden waarom ik het Poudre Universelle Libre heb aangeschaft is omdat het heel fijn is van structuur en omdat het transparant is. Daardoor kan ik het poeder poeder echt zomer én winter gebruiken, iets wat ik bv. niet kan met het poeder van Bobbi Brown (wat dekkender is). De kleur die ik gebruik in het Poudre Universelle Libre is '20 Clair - Translucent 1', een vrij lichte maar transparante en neutrale kleur. Ik had nog heel even getwijfeld tussen deze en de iets donkerdere kleur '30 Naturel', maar die oxideerde naar een ietwat roze kleur op mijn huid. Iets wat deze niet doet.

Chanel raadt aan om het poeder aan te brengen met het bijgeleverde katoenen poederdonsje en vervolgens het overtollige poeder weg te halen met de borstel maar ik gebruik eigenlijk veel liever een grote poederborstel. Hier zien jullie de 'Pinceau Poudre N°1' van Chanel, waar ik ook al zo tevreden van ben. Laat me gerust weten als jullie daar een apart artikeltje over willen lezen.

Ik heb gemerkt dat het Poudre Universelle Libre de houdbaarheid van mijn BB Skin Foundation serieus verlengt, ook tijdens dit warme weer. Een klein wolkje poeder is al voldoende om de huid te matteren zonder dat het er droog of cakey uitziet. Ik heb een gemengde (gevoelige) huid maar ik denk dat ook drogere huidtypes dit poeder zullen weten appreciëren vanwege het natuurlijk resultaat. Naarmate de dag vordert zie ik een klein beetje glans ter hoogte van de neus en kin maar het is duidelijk dat het poeder de glans goed onder controle kan houden. Kortom, een echte aanrader! Ook voor de gevoelige huid.


Het Poudre Universelle Libre van Chanel is verkrijgbaar bij de parfumerie.
Prijs: 40,80 € (30 g)




4 reacties

  1. Mooi! Luxe. Maar voor een poeder vind ik dit net iets te duur. Ik gebruik een matterend poeder van Catrice - echt megagoedkoop dus - en dat werkt echt prima voor mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook een heel fijn poeder (letterlijk en figuurlijk)! En je doet ook heel lang met één pot.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmm wat een verwennerij! Heel mooi, ik denk dat het tussen mijn stash ook niet zou misstaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heeft Chanel toch altijd fijne producten!

    BeantwoordenVerwijderen