AVÈNE DÉMAQUILLANT DOUCEUR YEUX - OOK VOOR WATERPROOF MAKE-UP?

zondag, juni 15, 2014


Sinds enkele jaren ben ik een trouwe gebruikster van de reinigingslotion Lotion Nettoyante Peaux Intolerantes (L.P.I. voor de vrienden) van Avène. Een fantastisch product waarmee je snel alle make-up en onzuiverheden weghaalt zonder de huid te irriteren. Deze reinigingslotion is vetvrij, bevat geen parfum of parabenen en is een droom voor elke overgevoelige huid. 

Eén nadeel? Je kan er geen waterproof make-up mee afhalen en zo belandde ik bij deze Démaquillant Douceur Yeux die dat volgens Avène wél kan. Ik gebruik niet vaak waterproof make-up maar tijdens de zomer vind ik het wel handig. (denk maar aan poolparty's, dagje strand,...).


De Démaquillant Douceur is een gel die speciaal werd ontwikkeld om make-up van gevoelige ogen te verwijderen. Hij is ook geschikt voor personen met contactlenzen. Net zoals alle andere producten van Avène is deze gel verrijkt met Thermaal Water van Avène, gekend om z'n verzachtende en anti-irriterende eigenschappen. Anders dan de meeste andere waterproof make-up removers voelt deze gel heel fris en niet vettig op de ogen.

Volgens de verpakking verwijdert de Démaquillant Douceur ook waterproof make-up en dat was de voornaamste reden waarom ik 'm ook kocht. In de praktijk viel dat helaas tegen en het was duidelijk dat deze gel niet in staat was om mijn waterproof mascara te verwijderen! Ik had dit product speciaal gekocht om mee te nemen op vakantie binnenkort maar gelukkig had ik het vooraf wel getest. Tja, daar sta je dan hé... 

Om standaard make-up mee af te nemen vind ik 'm nog ok - al ben ik niet echt wild van de geur - maar voor waterproof make-up ben je er dus niks mee. Een beetje duur voor een product dat niet doet wat het belooft. Jammer hoor, Avène!



Avène Démaquillant Douceur Yeux
€ 16,16 (125 ml)     




9 reacties

  1. Ah, spijtig dat hij niet doet wat hij belooft! Ik ben nochtans een grote Avène fan en weinig producten van hen hebben me al teleurgesteld. Naar waar ga je à propos op reis? Alvast veel plezier gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze hebben een aantal producten waar ik fan van ben (LPI reiniger, zonnecrème,...) maar deze wordt het niet. Wellicht gaan we terug naar Bodrum (Turkijke) op vakantie, maar da's pas voor september :D Heb jij vakantieplannen?

      Verwijderen
  2. Helemaal akkoord. Ik heb 'm vrijdag geprobeerd en tegen waterproof make-up is hij niet bestand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een echte tegenvaller vind ik het! :(

      Verwijderen
  3. Ai, jammer. Goed dat je hem nog getest hebt voor je vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt als een goede make-up remover, maar wel stom dat hij zijn beloftes niet nakomt zeg!

    My Makeup Mémoire

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jammer! Heb hier de micellaire lotion van, en die doet wel gewoon z'n werk!

    BeantwoordenVerwijderen