CLINIQUE: SUPERDEFENSE SPF 20 DAILY DEFENSE MOISTURISER

maandag, mei 12, 2014

Net zoals een gezond ontbijt is ook een goede moisturizer van vitaal belang. De nieuwe Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizer van Clinique is alvast een stap in de goede richting want naast hydrateren gaat deze crème ook herstellend werken waardoor de huid beter bestand is tegen agressieve omgevingsfactoren. Voeg daar nog eens een cocktail van antioxidanten en een zonnefilter aan toe en je hebt de meest complete verzorgende crème die ook kleine rimpeltjes helpt te voorkomen.


De nieuwe Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizer bestaat in 2 formules, eentje voor de 'zeer droge tot droge/gecombineerde huid' en een voor de 'vette/heel vette huid'. Ik heb een eerder gemengde (gevoelige) huid met enkele droogteplekjes op de wangen, de versie 'zeer droge tot droge/gecombineerde huid' is voor mij dus het meest geschikt.

De textuur is eerder licht en voelt zijdeachtig aan, iets wat ik wel kan waarderen. Je voelt de crème niet op de huid liggen en hij laat geen witte waas achter. Ik had zelfs de indruk dat hij vrij snel in de huid werd opgenomen. Bonus!

Je huid matteren doet deze dagcrème niet, toch hoef je niet te vrezen voor extreme glans. Wat hij wel doet is je huid een mooie glow bezorgen waardoor ze er vooral frisser uitziet.

De zonnefilter SPF 20 is trouwens mooi meegenomen, al is die bij zonnig weer net niet voldoende voor mijn lichte huid. Persoonlijk vind ik de geur van de vernieuwde Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizer (zonnefilter?) vrij sterk aanwezig maar ik kan me inbeelden dat het veel mensen helemaal niet stoort.    

Benieuwd geworden naar deze nieuwe moisturizer van Clinique? Bekijk dan zeker de gelimiteerde Superdefense SPF 20 in klein formaat in de winkel! (12,40 € - 15 ml).


Clinique Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizer is verkrijgbaar bij 
de parfumerie of via www.clinique.be

Prijs: 53,80 € (50 ml) 



8 reacties

  1. Ben benieuwd! Fijn dat er SPF in zit! Na je foto's heb ik alleen zin in frambozen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, een SPF is altijd mooi meegenomen! :-)

      Verwijderen
  2. Ik heb 'm ook, en ik vind 'm zeker oke. Wel nog net iets te zwaar voor mijn huid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mij is hij niet te rijk. Gebruik je deze of die voor de vette/zeer vette huid?

      Verwijderen
  3. Heel leuke foto's :-) Ik heb een tijdje de Clinique Dramatically Different Lotion gebruikt, maar deze lijkt nog veel beter! Ik hou van antioxidantjes in mijn huidverzorging.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Jasmijn!
      Antioxidanten zijn super voor je huid! ;-) Zeker eens een staaltje vragen.

      Verwijderen
  4. Ik ben sinds jaar en dag fan van Clinique. Leuk dat ze een klein formaat uitbrengen ter kennismaking.

    BeantwoordenVerwijderen