RITUALS: MIRACLE HAND SCRUB

maandag, april 14, 2014


De Miracle Hand Scrub van Rituals kocht ik onlangs op aanraden van een collega. Volgens haar hét ultieme middel om snel en makkelijk verlost te raken van droge, ruwe handen. Ik wist wel dat zo'n soort scrubs bestonden maar eerlijk gezegd besteedde ik er nooit veel aandacht aan. En is zo'n scrub voor de handen werkelijk zo speciaal, ik hoor het je al denken... 


De textuur van de Miracle Hand Scrub ziet er op het eerste zicht hetzelfde uit als een scrub die je zou gebruiken voor het lichaam. De scrubdeeltjes lijken hier misschien minder opvallend maar ze zijn wel aanwezig én voelbaar. Dat mag ook wel voor de handen, vind ik.

Aanbrengen doe je door een kleine hoeveelheid aan te brengen op een schone, droge huid. Vervolgens masseer je de crème in de huid en spoel je alles af. Mijn handen voelen inderdaad minder ruw en zien er misschien ook wat gladder uit maar er is ook een keerzijde. 


Doordat de scrub verrijkt is met verzorgende oliën heb ik het gevoel dat er een vettig laagje achterblijft, zeker op mijn vingertoppen. En da's meteen de reden waarom ik 'm enkel en alleen nog gebruik vlak voor het slapengaan.


Je vindt de Miracle Hand Scrub bij Rituals, Inno en Ici Paris XL.

Prijs: 11,50 € (75 ml)



3 reacties

  1. Dat vettig laagje kan inderdaad wel als handcrème functioneren voor het slapengaan: twee vliegen in één klap :) Deze zal ik eventjes uitproberen als ik nog eens een Rituals bezoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm, scrubs die een 'verzorgend' laagje achterlaten (lees: olie) vind ik persoonlijk té vettig. Jammer. Verder klinkt 'ie namelijk veelbelovend!

    BeantwoordenVerwijderen