UNE: 'NAIL COLOUR C11' & 'FAST & DRY TOP COAT'

vrijdag, maart 14, 2014


Nude nagels zijn weer helemaal in! UNE, het make-up merk gekend om z'n natuurlijke ingrediënten brengt dit voorjaar 4 nieuwe 'nude' nagellakkleuren uit, vergezeld van een nieuwe nagelverharder en twee nieuwe top coats.

Uit dit gamma testte ik de kleur 'C11', een basic nude kleur met beige ondertoon en de 'Fast & Dry Top Coat'. Meestal ga ik voor nude nagellak met een roze ondertoon maar deze kleur wilde ik gewoon heel graag proberen.


Vooraleer ik jullie wat meer vertel over de formule en de houdbaarheid eerst iets over het flesje. De lakjes van UNE komen in vierkante flesjes waarbij je - net zoals bij veel andere merken - eerst de dop moet verwijderen om te lakken. Het is wellicht een kleinigheid maar ik vind de 'dop' helemaal niet handig. Een dop met ribbeltjes had beter geweest.

De textuur van het lakje dat ik getest heb vond ik vrij dik waardoor ik wat moeite had om zonder strepen te lakken. Een tweede laag maakte dat gelukkig snel goed. De droogtijd was best ok en ook de kleur valt mee. Ik heb alleen het idee dat deze kleur iets minder goed matcht met mijn huidskleur, wat vinden jullie?

De 'Fast & Dry Top Coat' heeft hetzelfde brede, platte borsteltje als de nagellak dat makkelijk werkt. Ook hier vond ik de textuur vrij dik waardoor ik moeite had om hem netjes aan te brengen. De droogtijd viel al bij al mee maar een nieuwe favoriet wordt het niet. Daarvoor heb ik andere top coats die net iets beter hun werk doen. 


UNE is verkrijgbaar bij Di en Inno.

- Nail Colour - 10 ml (4 kleuren): 9,99 
- Fast & Dry Top Coat - 10 ml: 10,99 



7 reacties

  1. jammer dat je er niet zo tevreden over bent

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem best mooi staan, nude is bij mij echt bijna nooit mooi, maar deze ziet er wel interessant uit!

    <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat je niet onder de indruk bent... Ik vind het op zich nochtans een mooie kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kleur is idd mooi, alleen vind ik 'm niet zo goed matchen met m'n huid :D

      Verwijderen
  4. Leuke foto's! Mooie kleur ook, jammer dat hij niet echt makkelijk aanbrengt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Petra! Ja, is echt wel een minpuntje ;-)

      Verwijderen