NUXE: RÊVE DE MIEL LIP BALM

maandag, maart 10, 2014


Net als een goede handcrème is ook een voedende lippenbalsem onmisbaar geworden in mijn dagelijkse verzorgingsroutine. Vroeger durfde ik al dat smeren al eens uitstellen maar sinds ik de dertig ruim bereikt heb merk ik dat mijn huid er echt wel baat bij heeft.

De voorbije jaren heb ik een aantal lippenbalsems ontdekt die echt fantastisch zijn, denk maar aan de Bobbi Brown Lip Balm SPF15 en de Crème de Rose SPF10 van Dior. Het was dus even afwachten of ik de ondertussen zó gehypte lippenbalsem Rêve de Miel van Nuxe ook zo goed zou vinden.

De lippenbalsem Rêve de Miel van Nuxe komt in een klein glazen potje, en dat vinden velen wellicht minder hygiënisch dan een tube maar mij stoort het niet. Ik denk trouwens dat sommige texturen gewoon beter gedijen in een potje. 

Rêve de Miel is een geconcentreerde balsem die de lippen voedt, herstelt, kalmeert en beschermt. Het is ook de ideale verzorging bij droge en gesprongen lippen. Naast honing, galamboter en plantaardige oliën bevat Rêve de Miel ook pompelmoesextract wat voor een heerlijke frisse toets zorgt.

De textuur is heel smeuïg en ook minder vast dan bijvoorbeeld die van Bobbi Brown of Dior. Daardoor voel je de balsem ook wel een beetje op je lippen zitten, vind ik. Een pluspunt bij deze lippenbalsem is dat hij niet extreem glanst maar eerder een natuurlijke finish geeft. Voeden doet hij als de beste, alleen jammer dat hij geen SPF bevat... 


Nuxe Rêve de Miel lippenbalsem is o.a. verkrijgbaar bij de apotheek.
Prijs: 12,50  (15g)



7 reacties

  1. Heerlijke formule echt! Alles met honing doet 't meestal goed bij mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb echt nog nooit een product van Nuxe getest dat me niet beviel... Wat een helden daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze wil ik ook wel eens proberen! Ik ben nu helemaal fan van de lipbalm van Elizabeth Arden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die van Elisabeth Arden schijnt ook heel goed te zijn. Ik heb er al vaak over gehoord ;-)

      Verwijderen
  4. oh dat ziet er echt smeuïg uit, haast om op te eten :d

    BeantwoordenVerwijderen