LA MER: THE FACE AND BODY GRADUAL TAN

maandag, maart 24, 2014


Vorig jaar lanceerde het luxueuze skincaremerk La Mer haar allereerste collectie zonneproducten bestaande uit drie producten, The Reparative Face Sun Lotion SPF 30The Reperative Body Sun Lotion SPF 30 en de zelfbruiner The Face and Body Gradual Tan waar ik het meest benieuwd naar was.

De zomer van 2013 was echter mooier dan verwacht waardoor mijn tube The Face and Body Gradual Tan een beetje aan de kant bleef liggen, tot ik 'm onlangs opnieuw ben gaan gebruiken.

The Face and Body Gradual Tan is een niet-vette zelfbruinende lotion die je zowel voor het gezicht als lichaam kan gebruiken. Samen met het kostbare Miracle Broth - dat nog steeds de basis vormt van elk La Mer-product - en o.a. het herstellende Gouden Zeewier Ferment waarmee The Face and Body Gradual Tan verrijkt is, zorgt deze zelfbruiner voor een mooi gelijkmatig kleurtje, zonder zon.

De textuur van de zelfbruiner is inderdaad heel fris (beetje bloemig) van geur en voelt absoluut niet vettig. Hij trekt ook snel in zodat je je vrijwel meteen kan aankleden. Handig is dat je de zelfbruiner voor zowel gezicht als lichaam kan gebruiken, al heb ik hem enkel gebruikt op het lichaam.

Ik vond het resultaat heel natuurlijk en mooi van kleur, wel subtiel en dus besloot ik de volgende dag nog een laagje aan te brengen wat mij meteen het gewenste resultaat gaf. Afhankelijk van jouw huidstint of gewenste kleur zal je dus meer of minder moeten smeren.

Meteen na het aanbrengen valt de geur van deze The Face and Body Gradual Tan heel goed mee. Na een dik halfuurtje (wanneer de zelfbruiner zich precies lijkt te ontwikkelen) wordt de geur echter onaangenaam (typische geur zelfbruiner) en dat is wel jammer vind ik. Ik had mij laten vertellen dat deze zelfbruiner niet die typische geur zou hebben zoals de meeste zelfbruiners hebben, beetje een tegenvaller dus...

Ook al is het kleurtje achteraf natuurlijk en egaal en laat hij mijn huid er gewoon mooier uitzien, ik denk niet dat ik hem nog opnieuw zou kopen omwille van de geur.


The Face and Body Gradual Tan van La Mer is verkrijgbaar bij de parfumerie.
Prijs: 75 € (200 ml)


5 reacties

  1. Jammer van die geur :-( Voor zo'n prijs zouden ze daar toch wel iets aan kunnen doen, zeker als je weet dat budgetmerken die typische fake tan geur al kunnen verdoezelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee akkoord! En ik weet niet of ik de enige ben, maar ik word kotsmisselijk van zelfbruiner-geur :-)

      Verwijderen
  2. Zo raar, ik had helemaal geen last van de geur..
    Vind het ook een fijn product, helemaal omdat je hem zo goed tot perfectie kan opbouwen, heb altijd zo'n schrik voor het worteleffect!

    <3

    BeantwoordenVerwijderen