CHANEL: CC CREAM 'BEIGE ROSÉ' SPF 30/PA+++

woensdag, maart 12, 2014


Steeds meer en meer cosmeticamerken brengen een eigen CC Cream op de markt. Net als de BB Cream zorgt de CC Cream voor een mooie smetteloze teint. Toch zijn er enkele verschillen. Kort samengevat komt het erop neer dat een CC Cream een betere dekking geeft, meer verzorgend werkt én een hogere bescherming biedt tegen schadelijke zonnestralen.

Ook Chanel heeft een CC Cream met complete correctie in het gamma die verzorging en een mooie teint combineert in één enkel gebaar. De lichte crème heeft een niet-vette textuur waardoor hij heel geschikt is voor een gevoelige huid. Bovendien bevat hij tal van actieve bestanddelen van natuurlijke oorsprong die van deze CC Cream een echt verzorgingsproduct maken. 

• Rejuvencia: extract afkomstig uit de zee. Stimuleert de collageenproductie.        
Hyaluronzuur: hydrateert en draagt bij tot een optimale hydratatie.
Korenbloemwater: kalmeert de gevoelige huid.
• Minerale zonnefilter: beschermt tegen UVA- en UVB-stralen.
• Minerale pigmenten: egaliseert rode en bruine vlekjes en vermindert grove poriën.


De CC Cream van Chanel bestaat in België in slechts één kleur: 'Beige Rosé', en daar had ik in het begin een beetje schrik voor. Ik geef meer de voorkeur aan beige en warme tinten omdat die de roodheid in mijn wangen camoufleert, maar zoals je kan zien valt de kleur heel goed mee. 

De kleur is eerder neutraal en ik zie hem ook passen bij heel veel huidstinten. Ik heb de kleur '3,5 Warm Beige' bij Bobbi Brown en NC 25 bij MAC foundation en vind deze perfect passen. Ik heb ook de indruk dat de kleur zich aanpast want zowel tijdens de winter als zomer is de kleur voor mij prima.

Toen ik de CC Cream voor het eerst gebruikte was ik echt onder de indruk. Ik had nooit gedacht dat het resultaat zo natuurlijk en mooi dekkend zou zijn. Hij is misschien minder dekkend dan mijn gebruikelijke foundation maar de meeste roodheid in mijn wangen is wel gecamoufleerd. Een meevaller is ook de hoge SPF 30!

Het liefst breng ik 'm aan met een platte foundation borstel, zoals deze van Chanel. Daarmee kan je echt heel precies werken rond de neus en ogen maar je kan natuurlijk ook je vingers gebruiken. Waar je wel moet op letten is dat je van de CC Cream echt weinig gebruikt, een klein erwtje is genoeg! Anders kan het resultaat cakey worden. De crème heeft een lichte geur maar verdwijnt nadat je hem aangebracht hebt. No worries, dus!



De Chanel CC Cream SPF 30 is verkrijgbaar bij de parfumerie.
Prijs: 60 € (30 ml)





12 reacties

  1. De dekking ziet er inderdaad meer dan oke uit, da's mooi. Ik weet nooit wat ik van CC creams moet verwachten. Ik heb er nu een paar geprobeerd en de ene is bijna zo dekkend als een foundation terwijl de andere amper kleur afgeeft. Maar deze van Chanel is dus wel blij gekleurd, da's goed :-) Wel gek dat er maar 1 kleur beschikbaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt! Ik vind het resultaat vooral heel natuurlijk, niet te mat of te glanzend.

      Verwijderen
  2. Ik vind deze echt heel heel goed, mijn favoriet van het moment en ga hem dan bv niet gaan gebruiken wanneer ik gewoon moet werken, wil hem zo lang mogelijk sparen :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelijk heb je, Petra! :-) Gelukkig is hij spaarzaam in gebruik.

      Verwijderen
  3. heb er eens een staaltje van gehad en is inderdaad een van de betere die er is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eva, Ik heb gisteren de CC van Bobbi Brown gekocht (Pale Nude) en hij neutraliseert mooi roodheden en maakt de huid stralend. Foundation nog wel nodig...
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Chantal, Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
      Ik wist niet dat hij al verkrijgbaar was ;-)
      Groetjes!

      Verwijderen
  5. Ik heb hem ook, maar momenteel is hij te donker voor mij. Ik heb nog nooit geprobeerd hem aan te brengen met een platte foundation-kwast, maar deze zomer zal ik het zeker zo proberen. Waar heb je a propos die prachtige Chanel borstel gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je zeker eens proberen met een platte borstel. Ik vind hem op die manier beter te blenden en ook makkelijker om een dun laagje aan te brengen.

      De Chanel borstel heb ik gekocht bij Inno (Chanel counter) ;-)

      Verwijderen
  6. Jammer dat hij slechts in één kleur te verkrijgen is...

    BeantwoordenVerwijderen