TWEEZERMAN 'PUSHY AND NAIL CLEANER'

maandag, februari 17, 2014


Vandaag eens een iets minder glamoureus artikel maar misschien wel handig voor zij die regelmatig last hebben van vastzittende nagelriemen. Nagelriemen die vast zitten aan de nagels kunnen heel vervelend zijn. Het ziet er onverzorgd uit, ze kunnen inscheuren en bovendien belemmeren ze ook nog eens de groei van je nagels.

Zelf heb ik er vaak last van, zeker tijdens de winter (alhoewel het nu nog niet echt koud is geweest). Regelmatig smeren met een verzorgende olie en de nagelriemen terugduwen met een houten bokkepootje leverden wel goede resultaten maar toch was ik niet helemaal tevreden. Als je niet goed oppast kan je met zo'n houten exemplaar als snel uitschieten en na enkele keren gebruik hebben ze ook wel hun beste tijd gehad. Van plastieken bokkepootjes ben ik nooit fan geweest omdat die bij mij niet veel verschil uitmaken.


(Foto's genomen met iPhone 4S)

Toen ik onlangs een nagelstyliste aan het werk zag met een metalen bokkepootje wist ik dat dit m'n volgende probeersel zou worden. Bij Ici Paris XL vond ik uiteindelijk deze Pushy and Nail Cleaner van Tweezerman, vervaardigd uit roestvrij staal en  dus ook makkelijk te desinfecteren. Hij is helemaal niet goedkoop (19,95 €) maar zoveel beter dan mijn houten bokkepootjes die ik voorheen gebruikte. 

Wanneer je voor een metalen bokkepootje kiest gebruik dan liefst eentje met een glad en egaal oppervlak, anders riskeer je de nagels te beschadigen. Deze 'Pushy and Nail Cleaner' ligt goed in de hand en doet z'n werk prima zonder te krassen. Handig meegenomen is ook de nagelreiniger die zich aan de andere zijde bevindt, al gebruik ik die niet zo vaak met m'n kortere nagels.

Alweer een handige tool waarbij ik me afvraag waarom ik het niet eerder heb ontdekt!


De Tweezerman 'Pushy & Nail Cleaner' is o.a. verkrijgbaar bij Ici Paris XL.
Prijs: 19,95 



3 reacties

  1. Handig! Ik heb zo een standaard bokkenpootje met plastiek uiteinde, maar moet zeggen dat het bij hardnekkige nagelriemen ook niet zo super werkt. Dit metalen exemplaar staat mij wel aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij werkt zo'n plastieken bokkepootje echt voor geen meter ;-)
      Ik ben heel blij dat ik deze ontdekt heb.

      Verwijderen
  2. Klinkt inderdaad als een handig ding en zou voor mij geen overbodige luxe zijn. Ik heb namelijk de nagelriemen des hels!

    BeantwoordenVerwijderen