BOBBI BROWN: BRUSH CLEANING SPRAY

woensdag, februari 12, 2014


Make-up borstels zijn vaak een hele investering, reden temeer dus om ze extra goed te verzorgen. Dat kan met een zachte shampoo of een specifiek product zoals deze handige Brush Cleaning Spray van Bobbi Brown die daarvoor ontwikkeld werd. 

Om mijn make-up borstels schoon te maken - ondertussen een wekelijkse gewoonte - gebruik ik graag de Conditioning Brush Cleanser (klik!) die ik afwisselend gebruik met de Brush Cleaning Spray. Over beide ben ik heel tevreden en de spray is voor mij zelfs onmisbaar geworden! De Conditioning Brush Cleanser (tube) reserveer ik voor het grotere werk zoals poederborstels, foundation... Kortom, borstels die om een meer diepgaande reiniging vragen. Voor de kleinere borstels (oogschaduw, eyeliner) of een snelle reiniging tussendoor is de Brush Cleaning Spray dan weer ideaal. 

De spray is makkelijk in gebruik en bevat geen alcohol of andere uitdrogende ingrediënten waardoor je borstels langer mooi blijven. Pluspunt voor mij is de lavendelgeur (heerlijk) en het feit dat je borstels meteen droog zijn. Je hoeft ze zelf niet eens uit te spoelen.

Ik spray meestal een keer of twee op een papieren zakdoekje en ga er dan al deppend overheen totdat er geen vuil meer af komt. Je hoeft ook niet te vrezen voor een vettig laagje (daar had ik in het begin ook wat schrik van) maar da's dus niet het geval. Ik vind het vooral een prima reiniger voor kleinere borstels of een snelle reiniging tussendoor maar voor gezichtsborstels zou ik 'm niet meteen aanraden, tenzij je elke week een flesje wilt kopen natuurlijk.


De Brush Cleaner Spray is verkrijgbaar in de Bobbi Brown Store (Brussel) en Parfuma (Antwerpen).

Prijs: 24 € (100 ml) 



4 reacties

  1. Ziet er goed uit! Zelf gebruik ik die van MAC maar deze van Bobbi Brown wil ik ook wel eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van de MAC brush cleanser was ik ook tevreden, ik vind deze alleen handiger omdat je je borstels meteen daarna kunt gaan gebruiken ;-)

      Verwijderen
  2. Ik vind 't duur voor wat het is. Dan was ik mijn kwasten wel gewoon een keertje meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, leuk artikel Eva !
    Waar haal jij je inspiratie vandaan als ik vragen mag ?

    BeantwoordenVerwijderen