FAVORITE SPOT: LILLE

woensdag, januari 15, 2014


Het was best wel koud afgelopen weekend. Toch konden de koude temperaturen mij niet weerhouden om de grote soldendrukte te trotseren in het gezellige Rijsel! Voorzien van een paar comfortabele stappers trokken de vriend en ik er een dagje op uit. Om te genieten...

En genieten deden we! Elke keer opnieuw sta ik versteld van de prachtig ingerichte bloemenwinkeltjes. Die zijn hier klein maar oh zo mooi!


Sinds vorige zomer hebben we hier een nieuw eetadresje ontdekt, La Place. Een supergezellige stek voor wie houdt van lekkere salades en broodjes. Tijdens de winter kan je ook terecht op het verwarmd buitenterras. Een aanrader! (Place Rihour - Lille).

Een bezoekje aan patisserie Paul hoort er absoluut bij. Patisserie Paul heeft ook enkele vestigingen in België maar ik vind de smaken niet hetzelfde. Deze keer gingen de vriend en ik voor een stukje 'Tarte Moulleux au Chocolat'. Zeg maar gerust 'stuk'! Het suikerbroodje was voor 's anderendaags.

Op vlak van solden had ik al flink m'n best gedaan in Antwerpen en Gent. Ik kocht er een nieuwe jas van Dries Van Noten en enkellaarsjes van Ndc. Toch ging ik niet met lege handen naar huis. Bij Pharmacie Lafayette (de voordeligste in Rijsel!) kocht ik een nieuwe voorraad Avène en SVR-producten. Bij Printemps tenslotte kocht ik nog enkele Diptyque goodies waaronder de heerlijke Savon L'Ombre dans L'Eau


Eva

  

9 reacties

  1. Reacties
    1. Zeker doen! Is ook makkelijk bereikbaar met de trein :)

      Verwijderen
  2. Ziet er gezellig uit! En begin hier te watertanden van de lekkere dingen op je bord :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik woon er zo dichtbij (Antwerpen) en ben er nog niet geweest. Schande zo te zien :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij bedoelt misschien Lille, de gemeente in provincie Antwerpen i.p.v. Lille (Rijsel) in Frankrijk? ;-)

      Verwijderen
    2. Neenee! Wel degelijk de Franse Lille :-). Maar dat is eigenlijk van mij bij uit belachelijk dichtbij :-)

      Verwijderen
  4. Ik woon maar op 20 minuutjes van Rijsel en toch kom ik er bijna nooit... Daar moet ik DRINGEND verandering in brengen, lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben nog nooit in lille geweest, maar het lijkt me wel de moeite :-) Voor die taart alleen al, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben er nog nooit geweest, toch maar eens doen komende lente ofzo!

    BeantwoordenVerwijderen