DIOR: VERNIS 'PERLÉ 187' - TRIANON SPRING LOOK 2014

woensdag, januari 29, 2014


Het voorjaar brengt ook dit jaar opvallend veel mooie lakjes met zich mee, zeker bij Dior. Bijzonder verrassend en nieuw vond ik de kleur 'Perlé' uit de nieuwe Trianon lentecollectie waarvoor Dior zich liet inspireren door de texturen van fijn aardewerk en porselein uit de 17de eeuw.

'Perlé' heeft - in tegenstelling tot de drie andere lakjes uit de collectie - een matte finish met een wel erg verrassende textuur die verdacht veel lijkt op dat van een suikerlaagje, ofwel het nieuwe 'frosted pearl' effect, zoals Dior het zelf noemt. Toen ik het flesje voor het eerst in handen had, had ik totaal geen idee hoe het er op m'n nagels zou uitzien. De kleur zag er alvast heel mooi uit.  



En zo is ook het resultaat, geslaagd! Op de foto draag ik twee laagjes wat een lichte tot middelmatige dekking geeft. Zoals jullie weten draag ik m'n nagels graag kort dus het probleem van een zichtbare witte nagelrand is hier nauwelijks zichtbaar. Uiteraard kan je nog een derde laagje aanbrengen maar mij stoort het niet.

De kleur vind ik echt geweldig maar ik denk dat het vooral de combinatie van kleur én finish is die 'Perlé' zo fantastisch maakt! Je kan 'Perlé' ook bovenop een andere kleur aanbrengen maar daar ben ik zelf geen fan van. Het liefst zie ik 'm puur natuur én mat want zo komt de kleur het best tot zijn recht, al is hij met een glanzende top coat erover ook wel mooi. 

De droogtijd en de houdbaarheid waren meer dan ok. Wil je extra lang genieten van de kleur en toch het matte aspect behouden dan is een matte top coat (zoals bv. van Hema) wel aan te raden.


De Dior Trianon lentecollectie ligt sinds 15 januari 2014 in de winkels.
Prijs: nagellak 'Perlé': 26 



17 reacties

  1. Wow, wat een speciaal effect! Ziet er echt heel speciaal uit, ik heb nog nooit eerder zo'n lak gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat dacht ik ook toen ik 'm voor het eerst in m'n handen had ;)
      Echt knap gedaan van Dior!

      Verwijderen
  2. Waw, verrassend mooi! Ik ben normaal niet voor roze, maar dit is echt leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is idd eens wat anders dan het 'gewone' roze lakje :-)

      Verwijderen
  3. Echt letterlijk en figuurlijk een pareltje, heel mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. IK heb hier vandaag nog op staan kwijlen bij de Ici Paris XL. Denk dat ik 'm in het weekend alsnog ga halen. Damn you, woman!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ik vind het er supermooi uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Puur natuur is ie echt supermooi :-) En wat een nette nagelriemen heb jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi, ik vind zo'n kleur altijd wel mooi met korte nagels, maar als het een beetje doorschijnt en je ziet het witte randje. Daar knap ik wel op af.

    BeantwoordenVerwijderen