CHANEL: LE VERNIS '167 BALLERINA' & '603 CHARIVARI'

vrijdag, januari 24, 2014


Anders dan de andere voorjaarscollecties krijgen we bij Chanel deze keer geen zachte pastelkleuren maar wel intense tinten van roze, rood en paars, als ode aan de lente. Voor deze collectie die de prachtige naam Notes de Printemps meekreeg bedacht Chanel drie nagellakkleuren 'Charivari', 'Tapage' en 'Ballerina', een kleur die al eerder werd uitgebracht.

Charivari is een donkere mauve kleur die al meteen op mijn goedkeuring kon rekenen. Het is misschien niet die typische lentekleur die velen in gedachten hebben maar met ik blijf het een fantastische kleur vinden. De kleur bevat geen shimmers en dekt opmerkelijk goed. 



Links de kleur 'Ballerina', rechts 'Charivari'... allebei twee laagjes zonder top coat.

Aanvankelijk wilde ik ook de felle rode kleur Tapage aan m'n collectie toevoegen maar deed het uiteindelijk niet aangezien ik toch een paar vrij vergelijkbare kleuren bezit. Heb je nog geen donkerroze, bijna rode lakjes dan is dit zeker een aanrader! Ach, misschien komt het er nog wel van... Wie weet!

Ballerina is de meest neutrale kleur uit de collectie, een echt lakje voor elke dag. Ik hou wel van een mooie nude kleur, staat altijd netjes en verlengt optisch je handen. Deze kleur is niet zo dekkend als Charivari maar mits twee laagjes (zoals op de foto) krijg je toch al een mooi resultaat. Het viel me wel op dat de tester van deze kleur in de winkel iets roziger toonde dan diegene die ik kocht.



Beide lakjes hebben een aangename textuur om mee te lakken. Niet te dun, niet te dik. De droogtijd is prima en ook de houdbaarheid was (zoals altijd) heel goed. Mijn favoriete kleur uit deze collectie? Charivari!

De collectie Notes de Printemps ligt sinds 17 januari 2014 in de winkels.
Prijs nagellak: 23  

Eva


8 reacties