REDKEN: COLOR EXTEND MAGNETICS

woensdag, november 13, 2013


Gekleurd haar kan er na een tijdje dof uitzien, zeker wanneer het dagelijks wordt blootgesteld aan schadelijke UV-stralen of bij veelvuldig contact met mineraalrijk water. Om de kleur optimaal te behouden en de kwaliteit van het haar te verbeteren ontwikkelde Redken een veelzijdig gamma met o.a. het unieke Charge Attract Complex + IPN dat de kleur verzegelt en de haarvezel versterkt.


Naast een zachte shampoo en conditioner bevat het gamma Color Extend Magnetics ook een herstellend masker en een twee-faseverzorging voor een intense verzorging. Ik ging aan de slag met de shampoo en conditioner.

De shampoo belooft met z'n Gentle Cleansing Technology een zachte reiniging en dat doet het ook. Na het wassen voelt m'n haar wel een beetje stroef dus is de bijhorende conditioner wel nodig.


Net zoals de shampoo bevat deze conditioner amino-ionen die de kleur helpen verzegelen maar ik merk vooral dat het m'n haar zachter maakt en ook makkelijker te ontwarren is. Een must voor mijn fijn haar dat zó makkelijk knoopt...


Zijn het aanraders? Ja!
Kunnen ze mijn favoriete haarproducten vervangen? Ja en neen...

De geur is fantastisch en ook de roze flesjes zien er top uit, maar voor dagelijks gebruik is dit duo net iets te licht. Voor een optimaal resultaat zou ik het dus moeten combineren met het intensief voedend masker. Of mijn kleur na een maand gebruik ook beter beschermd is valt moeilijk te zeggen maar ik denk wel dat langdurig gebruik het verschil kan maken.

Prima producten om tussendoor te gebruiken maar voor mij net iets te licht bij veelvuldig gebruik.

Wat denk jij?


De Color Extend Magnetics producten zijn verkrijgbaar bij de Redken-kapper.
- Shampoo: 21,55 euro (300 ml)
- Conditioner: 23,80 euro (250 ml)
- Deep Attraction Mask: 34,50 euro (250 ml)
- Radiant-10: 28,85 euro (175 ml) 



2 reacties

  1. ik heb geen gekleurd haar :) de roze verpakking is wel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De verpakkingen zien er in ieder geval al top uit! Maar hoewel mijn haar gekleurd is, gebruik ik toch geen specifieke kleurbeschermende producten. Ik focus liever op verzorging.

    BeantwoordenVerwijderen