THE SKINCARE TAG

maandag, oktober 21, 2013


Het is ondertussen alweer een tijdje geleden dat er nog eens een tag verscheen op de blog. Ik doe ze niet zo vaak maar deze 'skincare tag' van Alex (check haar blog hier) vond ik gewoon heel leuk om te lezen én om zelf in te vullen natuurlijk.

Beschrijf je skincare routine in 5 woorden:
- reinigen, hydrateren, ooggel, serum en een dag/nachtcrème    

Wat is jouw skintype?
- gemengd/gevoelig (met soms rare kuren...)








Wat is je favoriete huidverzorgingsproduct?
Op dit moment heb ik er wel enkele... Ik gebruik heel graag de Hydra Beauty ooggel van Chanel ('s morgens) en Supremÿa van Sisley ('s avonds), allebei toppers!

Voor het gezicht ben ik dol op de Super Rich Repair van Dermalogica, deze gebruik ik enkel 's avonds en wanneer mijn huid er nood aan heeft.







Topproduct voor puistjes:
Ondanks m'n 30+ blijf ik niet gespaard van vervelende puistjes. Een wondermiddeltje dat ik van m'n dermatologe voorgeschreven kreeg is Skinoren. Deze crème bevat 20% azelaïnezuur en werkt prima bij puistjes en rosacea. Enkel verkrijgbaar op medisch voorschrift.

Vochtige doekjes, ja of nee?
Neen, ik heb er een grote hekel aan!



Toner... yay or nay?
Ik weet dat toner een belangrijke stap is in je huidverzorgingsroutine maar mijn huid houdt er gewoon niet van. Wat ik wel gebruik is een Thermaal Water van bv. La Roche-Posay of Avène, na de reiniging. Beide vind ik heel erg goed!

High end skincare or high end make-up?
Moeilijke keuze want ik hou van allebei! Als ik echt moet kiezen ga ik voor 'high end' skincare. Ik vind een goede huidverzorging heel belangrijk en zeker het investeren waard!










Wat is het meest universele huidverzorgingsproduct die je al gebruikt hebt?
Het micellaire water H2O van Bioderma (aka Créaline in Frankrijk)! Een echte favoriet in de badkamer omwille van z'n zachtheid en efficiëntie. 







Je bent in een apotheek en je kan enkel één product kopen, voor wat ga je?
Micellair water H2O van Bioderma!


Top huidverzorgingstips:
- Hydrateren, hydrateren, hydrateren... én beschermen tegen de zon!!
- Water drinken is niet alleen gezond maar ook goed voor je huid.
- Voldoende fruit en groenten eten, ook een supplement Omega-3 kan wonderen doen voor je huid!
- Gebruik niet meer producten dan nodig om je huid niet te veel te belasten. Geraak je er zelf niet goed uit, ga voor deskundig advies eens langs bij een (goede) dermatoloog.  


Vind je de tag leuk? Neem hem gerust over!
Eva
xx


10 reacties

  1. Genoten van jouw invulling van de tag! Thermaal water is inderdaad een goeie optie als je huid toners moeilijk verdraagt. Hoor ook heel goeie dingen van Serozinc van La Roche-Posay.
    Groeten en tot de volgende!X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet die Serozinc van LRP binnenkort eens gaan uitproberen! :)

      Verwijderen
  2. leuke tag :) ik heb ook zo'n speciaal huidtype zoals jij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Duurder hoeft niet altijd beter te zijn, ook niet bij skincare.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh, die ooggel van Chanel moet ik ook eens proberen. Heb er nu al regelmatig iets over gelezen en ben best nieuwsgierig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke tag! Fijne merken gebruik je! En oh, die Bioderma is zo'n fijn spul!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aah Skinoren, mja, ik heb dat ook maar het doet weinig bij mij heb ik de indruk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er wel content van :)
      Heb je Biretix gel al geprobeerd? Schijnt ook heel goed te zijn.

      Verwijderen
  7. Oh, superleuke tag! Ook een grote fan van Bioderma, trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen