REVIEW: CLARISONIC MIA 2

vrijdag, oktober 25, 2013


In België hebben we er even op moeten wachten maar eindelijk is de in de VS razend populaire Clarisonic reinigingsborstel ook bij ons verkrijgbaar. Begin juli begon ik voor jullie met de test!

Wat is er nu zo uniek aan Clarisonic?
Anders dan andere reinigingsborsteltjes maakt Clarisonic gebruik van een sonische micromassage technologie waarbij het borsteltje maar liefst 300 oscillerende bewegingen per seconde maakt. Hierdoor wordt de huid in alle zachtheid gereinigd zonder de elasticiteit van de huid aan te tasten.




Clarisonic heeft dus geen exfoliërende werking zoals bij sommige andere reinigingsborstels waardoor ook gevoelige huidtypes hem kunnen gebruiken. De borstelkop die standaard bij de Clarisonic geleverd wordt is geschikt voor de normale tot gevoelige huid maar er is er ook eentje voor alle huidtypes, gevoelig huid, extreem gevoelige huid of een huid met grove poriën.


Volgens Clarisonic zou mijn teint na twee weken gebruik helderder moeten zijn en de poriën verfijnen. Aangezien ik een zeer gevoelige huid heb begin ik met de Clarisonic om de 2 dagen ('s avonds) te gebruiken in combinatie met de Avène reinigingslotion voor de overgevoelige huid (L.P.I.). 

Al snel blijkt dit voor mijn huid net iets te veel en dus schakel ik over op 2x per week. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat - zeker wanneer je een gevoelige huid hebt - je huid geleidelijk laat wennen aan het toestel.



Handig is ook de timer die d.m.v. een korte biep aangeeft wanneer je van zone moet wisselen. Clarisonic is oplaadbaar en volledig waterdicht waardoor je hem ook makkelijk in bad of onder de douche kan gebruiken. 


Wat vind ik er zelf van?
Ik geef toe, mijn huid ziet er frisser uit en ze voelt ook gladder en zachter. De belofte dat het de huid efficiënt reinigt klopt dus zeker. Helaas merkte ik na enkele weken dat mijn huid begon te protesteren. 

Niet dat ze na het gebruik van de Clarisonic rood of geïrriteerd zag, maar het voelde gewoon niet goed. Wellicht ben ik beter af met de borstelkop voor de delicate en zeer gevoelige huid, want deze is blijkbaar iets te heftig voor mijn huid.

Je moet er ook rekening mee houden dat je de borstelkop om de 3 maanden moet vervangen, wat toch vrij duur uitvalt. Voor mijn huid is de Clarisonic met standaard borstelkop misschien minder geschikt maar ik ken mensen die hem absoluut voor geen geld meer willen missen!


De Clarisonic reinigingsborstel is exclusief verkrijgbaar bij Ici Paris XL.
- Mia2 kit: 149 euro
- borstelkop: 25 euro



7 reacties

  1. Ik heb hem ook en heb er binnenkort een review over gepland :-) Kan nu al wel verklappen dat ik content ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze wil ik ook best wel eens testen. Ik vind het alleen zo'n grote investering in een product waarvan je eigenlijk niet weet of het voor jou werkt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou hem toch graag aanschaffen. Hij staat al op de birthday wishlist !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik werk wel met een handborsteltje, doet net zo goed zijn werk en je bent maximaal 5 euro kwijt als je hem vervangt (ik gebruik het Bodyshop exemplaar maar het kan goedkoper met een Hema of Kruidvat exemplaar).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat ik mezelf een Clarisonic cadeau ga doen voor Kerstmis. Heb er al zoveel goeds over gehoord/gelezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb hem ook, ben er heel tevreden over alhoewel ik denk dat hij voor een gevoelige huid minder geschikt is

    BeantwoordenVerwijderen