BOURJOIS 'POUDRE DE RIZ DE JAVA'

maandag, september 09, 2013


Bourjois viert dit jaar haar 150ste verjaardag met een herinterpretatie van haar allereerste historische bestseller: 'Poudre de Riz de Java', een buitengewoon fijn poeder dat de teint doet stralen in één enkel gebaar.

Het poederdoosje is geïnspireerd op de originele verpakking en kreeg voor deze gelegenheid een anijsgroene kleur met decoraties die herinneringen oproepen aan vervlogen tijden, een must voor de verzamelaar!




Het prachtige vintage doosje beschikt bovendien over een handig draaisysteem dat het losse poeder op die manier netjes verdeelt zonder te knoeien. Iets wat helaas (nog) niet veel wordt toegepast bij andere merken. 

Met zijn universele lichtroze kleur is Poudre de Riz de Java perfect te gebruiken als all over poeder voor een sprankelend effect maar ik gebruik 'm liever als subtiele highlighter.



De textuur is zoals je ziet heel fijn en fluwelig en laat zich mooi in de huid blenden. Je hoeft dus zeker niet te vrezen voor overdreven glitters ofzo, de parelmoerglans is echt subtiel.

Ben je gevoelig voor producten die geparfumeerd zijn dan kan dit een minder goede keuze zijn. Vooraf checken in de winkel dus!


Verkrijgbaarheid:
 Di, Inno, Kruidvat en Ici Paris XL.

Prijs: 12,99 euro
(limited edition)


12 reacties

  1. De retroverpakking vind ik wel leuk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo schattig! Echt een heel fijne verpakking en nog slim ook, met die draaiende sifter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! De verpakking is superleuk en het poeder is ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem ook echt fijn! Alleen ruikt hij best fel..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog mooier zou het zijn als ze het originele materiaal van de verpakking hadden gebruikt i.p.v. plastic.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik was er benieuwd naar maar omdat hij shimmert is het toch niks voor mij denk ik. De verpakking is wel cute :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als highlighter lijkt het me ook een mooi poeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie en ook handige verpakking! Moet ik eens van dichtbij gaan bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb hem ook al gekocht ! Echt een heel fijn en aangenaam poeder. Enkel de geur komt soms wat te sterk over.

    BeantwoordenVerwijderen