BOBBI BROWN: CONDITIONING BRUSH CLEANSER

maandag, september 16, 2013


Om je make-up borstels te reinigen bestaan er tegenwoordig heel wat specifieke producten. 
Bobbi Brown heeft er twee in het gamma, de Brush Cleansing Spray voor een snelle reiniging tussendoor en de Conditioning Brush Cleanser voor een grondige reinigingsbeurt. 

Dat laatste sprak me wel aan omdat ik een aantal borstels heb (waaronder die voor foundation) die wel eens een grondige schoonmaakbeurt konden gebruiken. Zo'n liquide foundation kruipt namelijk heel makkelijk tot in de borstelkop.



Het gebruik van de Conditioning Brush Cleanser van Bobbi Brown is heel eenvoudig. 
Dit is hoe ik te werk ga.


Benodigdheden:
- keukenrol (zonder tekening)
- klein glas + groot glas naargelang de grootte van je kwasten
- water


Je doet een klein beetje gel in een glas met lauwwarm water en dept er vervolgens de borstelkop in zodat de borstelharen helemaal nat zijn. Draai de borstelharen (niet het metalen gedeelte) enkele keren in het glas en herhaal dit totdat het water helder is.

Laat de borstel echter nooit voor een lange tijd rechtop in het glas staan. 


Daarna hou je de borstelharen onder lauwwarm stromend water om alle restjes te verwijderen. 


Wanneer de borstel goed uitgespoeld is dep ik hem droog op een stukje keukenpapier om hem vervolgens te laten drogen. Heel belangrijk is dat je je borstels plat laat drogen en niet rechtop, anders riskeer je dat het water in de borstelkop terechtkomt.

Of de Conditioning Brush Cleanser van Bobbi Brown echt een verschil maakt? Ik denk het wel, zo bevat hij bijvoorbeeld geen alcohol. Dat zorgt er misschien wel voor dat de haren minder snel drogen maar ook dat ze minder stug aanvoelen. 


Op die manier hou ik m'n make-up borstels in perfecte conditie en zijn ze klaar om opgeborgen te worden in de Bobbi Brown's Brush Case


De Conditioning Brush Cleanser is verkrijgbaar in de Bobbi Brown Store Brussel of bij Parfuma.

Prijs: 17 euro (100 ml)






3 reacties

  1. Lijkt me wel handig, maar babyshampoo werkt voorlopig prima voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik meestal babyshampoo, maar deze klinkt ook erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen