CHANEL - LE VERNIS 'ROUGE MOIRÉ' & 'ROSE MOIRÉ'

woensdag, augustus 07, 2013


Als het op nagellak aankomt is het vrijwel altijd Chanel die voor de volle 100% mijn aandacht weet te trekken. De kleuren zijn gewoon uniek en hebben vaak de meest prachtige subtiele shimmer ooit zodat ze geen enkele nagellakfan onberoerd laten.

Die prachtige shimmer vinden we trouwens ook deze keer terug bij 'Rouge Moiré' en Rose Moiré', twee lakjes uit de Rouge Allure Moiré collectie die sinds vorige week in de winkels liggen.




'Rouge Moiré' wordt omschreven als een intense rode kleur met reflecterende shimmer. Ik vind 'm prachtig, vooral omdat er ook wat roze in terug te vinden is die duidelijk te zien is bij fel zonlicht.



Een extra troef van dit lakje is de textuur, die is fantastich! Niet te dun of te dik, maar perfect waardoor het een plezier wordt om te lakken. Dekt al uitstekend in één enkele laag, maar om de intense kleur extra te benadrukken gebruik ik er graag twee.


De mooie reflecterende shimmer is hier duidelijk te zien. ♥


Iets lastiger om mee te lakken maar minstens even mooi is 'Rose Moiré', een lichtroze champagnekleur met een duidelijk zichtbare parelmoeren finish. Parelmoer is iets waar je moet van houden, ik kan me dus wel voorstellen dat sommigen het misschien maar niks vinden of zelfs oudbollig vinden.



Persoonlijk vind ik vind de kleur wel geslaagd, zeker in combinatie met de parelmoeren finish. De textuur van 'Rose Moiré' is niet bepaald dikker dan die van 'Rouge Moiré', het is dankzij de parelmoeren finish alleen een stukje lastiger om mee te lakken.  



Bij zo'n finish wordt gewoon elke oneffenheid (hoe klein ook) of borstelstreek extra benadrukt. Uiteindelijk niets om je echt zorgen over te maken, gewoon een klein detail.

De dekking bij 'Rose Moiré' is al goed bij een eerste laagje, maar vereist toch een tweede laag om de kleur tot z'n recht te laten komen.



Welke is jullie favoriet? 
Rouge Moiré of Rose Moiré?

De Rouge Allure Moiré collectie ligt sinds 1 augustus 2013 in de winkels.
Prijs: 23 euro (limited edition)




8 reacties

  1. De nagellakjes in deze collectie zijn minder mijn ding. De parelmoeren finish is niets voor mij, jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kleur Rouge Moiré!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de finish niks voor mij, maar op zich wel mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben normaal niet zo'n fan van shimmer maar de rode vind ik wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rose Moiré is echt heel classy, ik vind 't echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heee leuke blog!
    neem ook eens een kijkje op mijn blog!

    http://makeupmynails.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen