REVIEW: BOBBI BROWN TINTED EYE BRIGHTENER

woensdag, juli 17, 2013


Ben je net als ik niet zo gek op dekkende concealers maar heb je wel enkele onvolmaaktheden te verbergen, dan is de Tinted Eye Brightener van Bobbi Brown misschien wel iets voor jou! 

De Tinted Eye Brightener is een lichtgewicht concealer, qua dekking een beetje vergelijkbaar met Touche Éclat van Yves Saint Laurent vind ik. Ideaal dus om lichte schaduwplekjes te verdoezelen en de zone rond de ogen op te lichten. (Nog zo'n must voor 30+!)

De Touche Éclat van Yves Saint Laurent is lang mijn grote favoriet geweest en aangezien ik in het verleden vaak teleurgesteld was in gelijkaardige pennetjes van andere merken durfde ik mij niet meteen meer aan iets anders wagen, tot ik de Tinted Eye Brightener van Bobbi Brown ontdekte. 



Handig aan de Tinted Eye Brightener is de verpakking! Het pennetje in klikvorm werd recent vervangen door een plastic tube met sponsapplicator wat ik persoonlijk veel hygiënischer vind. 

Een hele verbetering dus, maar hoe zit het met de textuur?
Het eerste wat mij opviel aan de Tinted Eye Brightener was de smeuïge formule die ik zeker waardeer voor gebruik rondom de tere oogzone. Links zien jullie trouwens de Tinted Eye Brightener in 'Porcelain Peach' van Bobbi Brown, rechts de Touche Éclat #2 van Yves Saint Laurent.



En hier zien jullie ze allebei lichtjes in de huid geblend. De Tinted Eye Brightener van Bobbi Brown (links) is qua kleur vrijwel identiek aan die van Yves Saint Laurent (rechts) vind ik. Toch geef ik de voorkeur aan de Tinted Eye Brightener omdat hij iets meer dekt dan de Touche Éclat, maar ook omdat hij gewoon comfortabeler aanvoelt.

Ook aan het einde van de dag blijft de Tinted Eye Brightener mooi op z'n plaats zitten zonder zich te verplaatsen. Nog een goede reden om voor de Tinted Eye Brightener te kiezen is het grote kleurenaanbod (10# kleuren) én de inhoud, die bevat namelijk 6 ml i.p.v. 2,5 ml bij de Touche Éclat!   




De Tinted Eye Brightener is verkrijgbaar bij Cosmeticary Brussel en Parfuma Antwerpen.
Prijs: 27,50 euro (6 ml)




5 reacties

  1. Als concealer vind ik de YSL ook niet zo geweldig, eerder al highlighter, dus deze klinkt erg goed! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie vergelijking! En voor de prijs moet je dus bij Bobbi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb zelf de YSL Touche Eclat, maar nu ben ik dus ook benieuwd naar deze van Bobbi Brown :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook een blog!
    Neem een kijkje als je wil!
    http://beauties-nails.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen