CND VINYLUX WEEKLY POLISH + TOP COAT

vrijdag, juli 19, 2013


Zomer betekent vakantie en dus ook genieten van alle heerlijke dingen! Vertrek je binnenkort op reis dan heb je er misschien al aan gedacht om gelnagels te laten plaatsen zodat je de hele zomer van prachtig gelakte nagels kan genieten.

CND, pionier in professionele nagelverzorging komt nu met Vinylux, een nieuwe en revolutionaire nagellak die een houdbaarheid van 7 dagen garandeert, zonder UV-lamp. Het geheim van dit alles zit 'm in de zelfhechtende color coat met ingebouwde base coat en een aparte top coat die je achteraf gebruikt om de kleur te beschermen. Beide producten harden uit onder natuurlijk licht waardoor een UV-lamp overbodig is.  



Het Vinylux polish system bestaat uit twee eenvoudige stappen dat heel makkelijk is aan te brengen. Je brengt een laagje Vinylux 'Weekly Polish', verkrijgbaar in 62 trendy kleuren en daarbovenop een laagje Vinylux 'Weekly Top Coat'. Aangezien de kleurlak al een ingebouwde base coat bevat kan je deze skippen.


De kleur die ik jullie laat zien is 'Tropix', een zomerse koraalkleur die momenteel erg in trek is. Net geen neon en dus zeker workproof! Het lange platte kwastje van de Weekly Polish nagellak is aangenaam om mee te werken en zorgt voor een feilloze applicatie.



Vooraleer je een laag Vinylux Weekly Polish aanbrengt wordt aangeraden om de nagels eerst te ontvetten met ScrubFresh, een ontvettend product van CND dat de hechting met de nagellak verbetert. 

Dit is een stap die ik heb overgeslaan aangezien ik het product niet in mijn bezit heb. Wel heb ik mijn nagels vooraf goed ontvet zodat ik een goede basis had om mee te beginnen.
Het feit dat de Weekly Polish nagellak al een base coat bevat - en die stap dus mag skippen - zorgde bij mij wel voor een licht streperig effect, wat zeker zichtbaar is bij een eerste laag. Waarschijnlijk zorgt een base coat eronder voor een gladdere basis.



Zowel de Weekly Polish als de Weekly Top Coat drogen razendsnel! Echt, hier heb ik geen klagen over. De glans is duidelijk aanwezig maar helaas neemt die af naarmate de dagen vorderen, iets wat wel vaker het geval is bij top coats.



Ik heb het Vinylux polish system natuurlijk uitvoerig getest, en kwam tot de conclusie dat je de beloofde 7 dagen met een korreltje zout mag nemen. Na 2 dagen was er al duidelijk slijtage en na 3 dagen had ik al last van kleine stukjes die loskwamen. De 5de dag was ook de glans een flink stuk afgenomen en op dag 7 werd het echt wel tijd om er de hele boel af te halen.

Geen idee of het ligt aan het feit dat ik de ScrubFresh niet gebruikt heb, of dat het gewoon aan mijn nagels ligt maar 7 dagen houdbaarheid haal ik er niet uit. Beetje jammer, want het is anders echt wel een mooie kleur en een fijne nagellak om mee te lakken!



De CND 'Weekly Polish' en 'Weekly Top Coat' zijn verkrijgbaar bij de nagelstudio of via www.oronails.be

Prijs: 14,94 euro per stuk (15 ml) 





6 reacties

  1. Wat een heerlijk zomers kleurtje, maar wel jammer dat hij dus niet zo lang blijft zitten als beloofd :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer, je verwacht natuurlijk veel meer. Maar toch een mooie kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk kleurtje! Ik draag iets gelijkaardigs vandaag, alleen wat lichter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor die prijs wel erg jammer. Ik kan met een goede topcoat ook mijn gewone nagellak wel 5 dagen dragen! Wel erg leuk kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen