GUERLAIN: TERRACOTTA BRONZING POWDER 4 SEASONS - '02 NATUREL BLONDES'

woensdag, mei 22, 2013


Wanneer de zon het even laat afweten zijn er gelukkig nog andere opties om een stralende zomerse gloed op je gezicht te toveren. Guerlain, dé pionier in zonnepoeders brengt elk jaar een verrassend mooie Terracotta collectie uit waaronder het legendarische zonnepoeder Terracotta 4 Seasons, dat deze zomer werd uitgebreid met 4 nieuwe tinten.

Twee daarvan zijn '00 Nude' en '02 Naturel Blondes', allebei geschikt voor lichtere huidtypes (zoals ik! ;) Mijn voorkeur ging uit naar de kleur '02 Naturel Blondes', omdat die net iets warmer is van kleur en toch nog heel natuurlijk oogt. Vooral dat laatste vind ik heel belangrijk!



Voor een natuurlijk resultaat gebruik je best een zonnepoeder in één of max. twee tinten donkerder dan je eigen huidskleur, dus is deze kleur '02 Naturel Blondes' eigenlijk perfect gekozen. 

Om zonnepoeder aan te brengen heeft iedereen wel z'n eigen manier, toch vind ik die van Guerlain zeker het vermelden waard:

"Voor een zonnige gloed breng je het zonnepoeder over het gehele gezicht aan door een 3 te tekenen op beide zijdes van het gezicht. Begin vanaf het voorhoofd richting de wangen en vervolgens langs de kaaklijn richting de kin en langs de hals"  


Naargelang het seizoen of het effect dat je verkiest, kan je de 4 tinten samen of apart gebruiken. Op die manier geniet je elk seizoen van een zonnige uitstraling.

Voor- en najaar: 
Meng de vier tinten om een stralende huid te accentueren.

Zomer:
Meng de tinten 3 en 4 voor een diepbruine teint.

Winter:
Voor een luchtige en gezonde teint meng je de tinten 1 en 2. 



Is het een aanrader? Absoluut! Zeker wanneer je op zoek bent naar een zonnepoeder dat er heel naturel uitziet, geen glitters bevat en er vooral niet oranje uitziet.


Het Terracotta 4 Seasons zonnepoeder is samen met de andere producten uit de Terracotta collectie verkrijgbaar in alle door Guerlain erkende verkooppunten.

Prijs: 64,81 euro    







11 reacties

  1. Dit is er eentje voor mij! Lijkt me inderdaad de perfecte kleur voor lichte huidjes, maar toch nog net bronzig genoeg. Prachtig product ook, moet hem toch eens swatchen in de parfumerie (en vrees dat ik hem dan ook meeneem, haha!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is er eentje voor mij! Lijkt me inderdaad de perfecte kleur voor lichte huidjes, maar toch nog net bronzig genoeg. Prachtig product ook, moet hem toch eens swatchen in de parfumerie (en vrees dat ik hem dan ook meeneem, haha!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Ik ben altijd fan van de terracotta poeders van Guerlain.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Anoniem: Zeker eens swatchen in de parfumerie! Perfecte kleur voor de lichte huidjes onder ons! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er mooi uit ! Nu nog een beetje zon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze kan ik ook gebruiken :), mooie foto's trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi, wil hem zeker eens opdoen, benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aha! Ik heb de versie voor natuurlijke brunettes mét bijhorende borstel en ben RAZENDBENIEUWD. Vind alvast dat het superveelbelovend klinkt.

    BeantwoordenVerwijderen