VICHY CAPITAL SOLEIL SPF 30 & SPF 50

donderdag, april 25, 2013


De zomer komt steeds dichterbij en dus kan je maar beter tijdig beginnen uitkijken naar de gepaste producten die je huid optimaal beschermen tegen de zon. Vichy bracht vorige maand iets heel leuk op de markt, nl. de Beautyfying Compact SPF 30, een zonnemake-upproduct dat je huid beschermt als een zonneproduct, egaliseert als een foundation en matteert als een poeder

Een optimale bescherming in combinatie met een perfectionerende foundation? Dat vroeg om een uitgebreide test... Ik heb vroeger al eens een gelijkaardig zonnemake-upproduct van Shiseido gebruikt wat mij toen heel erg beviel. 


Uniek aan deze Beautyfying Compact SPF 30 van Vichy is de bijzondere elastische textuur die als het ware versmelt met de huid. Dankzij verschillende structuurgevende waxsoorten, droge oliën en tal van verzachtende werkstoffen kan je het product heel makkelijk aanbrengen en voelt het uiterst comfortabel.


Zachte poeders zoals perliet, kaoline en talk zorgen ervoor dat een teveel aan talg en transpiratie wordt geneutraliseerd zodat de huid een mooie egale en matte finish krijgt. Voor een optimale bescherming tegen de zon kreeg de Beatyfying Compact een SPF 30 mee, wat toch voor een mooie bescherming zorgt!      











De verpakking van de Beautyfying Compact SPF 30 is al meteen een voltreffer. Een handig doosje met extra ruimte voor het sponsje waarmee je het product aanbrengt. Hygïenisch!



Om zowel aan de lichte als de meer getinte huidtypes tegemoet te komen ontwikkelde Vichy twee tinten voor een natuurlijk, stralend resultaat. Ik heb de lichtste tint 'Sandy Beige' getest, wat bij mij wel een mooi resultaat gaf. Op de foto zien jullie links de kleur intens aangebracht, rechts geblend. De kleur is voor mijn huid ideaal, maar ik vrees dat hij voor heel lichte huidtypes net iets te donker gaat zijn.

Over het algemeen ben ik tevreden over dit compacte doosje. Het is echt handig om in je tas te steken, en boven te halen wanneer het zonnetje van de partij is! *denktaanterrasje* Het effect op de huid is inderdaad natuurlijk, maar drogere plekjes zoals voorhoofd en wangen durft hij nogal eens benadrukken, waardoor ik hem beter geschikt vind voor een iets vettere huid of zij die voor een mat effect kiezen.


Liever een kleurloze, beschermende zonnecrème? Ook daar heeft Vichy aan gedacht. Deze Mattifying Face Fluid 'dry touch' SPF 50 kwam vorige zomer als nieuwkomer uit, en is bijzonder geschikt voor gemengde en eerder vettige huidtypes. 

De crème heeft een lichte textuur die het glimmen tegengaat, wat ook altijd fijn is in een vochtig klimaat. Deze heeft SPF 50, maar bestaat ook in een SPF 30. 

















Mijn vriend is trouwens heel erg fan van deze zonnecrème! Hij glanst niet, laat zich mooi uitsmeren én geeft vooral geen witte strepen! Heb je een eerder droge huid, dan kies je beter voor de andere versie die geschikt is voor de normale tot droge huid.

 

Verkrijgbaar bij de apotheek.

Beautyfying Compact SPF 30 - prijs: 21 euro (9 g) - 2 tinten
Mattifying Face Fluid SPF 50 - prijs: 17,45 euro (50 ml)

Geniet van de zon, maar met mate :-)
En vergeet vooral niet om je tijdig in te smeren! 

Eva
xx



3 reacties

  1. Ik word al helemaal blij van al die zonneproducten ! De compact vind ik ook erg fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb vorig jaar een staaltje uitgetest van de dry touch lotion SPF50 en ik was grote fan. Als ik nog eens in de apotheek ben, gaat de SPF30 en 50 zeker mee naar huis.

    BeantwoordenVerwijderen