AVÈNE - ANTIROUGEURS KALMEREND MASKER

maandag, maart 18, 2013


De verzorgingsproducten van Avène hebben sinds enkele jaren een vast stekje in mijn badkamer, en daar is een goeie reden voor. Ik ben niet alleen een hele grote fan van hun zachte reinigingslotion 'Lotion Nettoyante Peaux Intolérantes', die ik destijds kocht op aanraden van mijn dermatologe én nog altijd gebruik, ook van hun Thermaal water heb ik zo goed als overal een flesje staan. Twee producten die voor mij eigenlijk onmisbaar zijn!

Toen ik las dat het gamma Antirougeurs werd uitgebreid met een kalmerend herstellend masker, was mijn interesse meteen gewekt. Wie weet was dit wel mijn volgende favoriete product van Avène?
     



Het kalmerend masker 'Antirougeurs Calm' is in de eerste plaats ontwikkeld voor de gevoelige huid die snel last heeft van rode vlekjes. Het werkt vooral kalmerend en herstellend, en da's iets wat mijn huid de afgelopen dagen echt wel goed heeft kunnen gebruiken!

Dankzij het met saponines verrijkte Ruskusextract wordt de doorbloeding van de huid bevorderd en gaat het roodheid tegen, terwijl Sucralfaat vooral herstellend gaat werken. Kortom, een redder in nood voor huidjes die geleden hebben onder het winterse weer!





Het kalmerend masker 'Antirougeurs Calm' is geschikt voor alle gevoelige huidtypes, ook een gemengde huid. Ook mensen die een laserbehandeling hebben ondergaan zullen het verfrissend en verzachtend effect van het masker op de huid zeker weten te waarderen.

De textuur van het masker is heel aangenaam. De gel strijkt makkelijk uit en is niet vettig! Je kan best een dikke laag aanbrengen, waarbij je de oogomtrek vermijdt en die zo'n 5 à 10 minuten laten inwerken. Het overtollige product kan je nadien verwijderen met een wattenschijfje, maar bij mij is het product eigenlijk altijd meteen ingetrokken. Een fijne nevel Thermaal water er overheen en je hebt een ware SOS-verzorging! 

Ik ga het kalmerend masker 'Antirougeurs Calm' zeker nog opnieuw kopen, want met de zomer in het vooruitzicht lijkt het mij eigenlijk ook perfect na het zonnebaden! 



Het kalmerend masker 'Antirougeurs Calm' is verkrijgbaar bij de apotheek en iU.
Prijs: 21,00 euro (50 ml) 

Vrij van parabenen en parfum.





6 reacties

  1. ik ben ook grote fan van hun thermaal water :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet het niet zeker maar ik dénk dat ik een sample van dat masker heb geprobeerd. Als het inderdaad die was, dan vond ik hem heel goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het lijkt me een fijn en mild product :)

    fijne gelstructuur ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, klinkt perfect voor mijn gevoelige huidje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt heerlijk, ik ben ook fan van hun producten!
    Kan je het bv ook een hele nacht oplaten, of is het daarvoor te rijk/vettig voor de huid?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Marijke: Zeker eens proberen! ;-)

    @Petra: Het is absoluut niet vettig hoor. Je kan het er gerust oplaten, bij mij trekt het zelfs volledig in de huid :)

    BeantwoordenVerwijderen