VICHY: IDÉALIA PRO VLEKKENCORRECTOR

vrijdag, februari 08, 2013


Pigmentvlekken, acnévlekken en rode vasculaire vlekken... het is een probleem waar steeds meer en meer vrouwen - ongeacht hun leeftijd en huidskleur - last van hebben. Na de lancering van de huidverbeterende Idéalia dagcrème in maart vorig jaar, gaat Vichy nu nog een stapje verder in haar zoektocht naar de ideale huid, en ontwikkelde Idéalia Pro vlekkencorrector. 

Idéalia Pro is de eerste diepwerkende huidcorrector voor de gevoelige huid die erin slaagt om de 5 soorten huidvlekken zoals pigmentvlekken, zonnevlekken, rode vlekken, ouderdomsvlekken en acnévlekken te corrigeren.




Hoe werkt Idéalia Pro nu precies?

Het unieke DRM Bright™ complex (trio van gepatenteerde actieve werkstoffen zoals Eperuline, Procysteïne en Vitamine Cg) staat gekend omwille van hun antipigmentaire, onstekingsremmende en antioxidante werking en heeft een zowel corrigerende als preventieve werking op de huid. 

LHA (derivaat van salicylzuur) stimuleert de huidvernieuwing en verwijdert melanineophopingen en andere huidvlekken die zich al op het huidoppervlak hebben gevormd.    



De test!

Producten die pigmentvlekken aanpakken bestaan al langer dan vandaag. Een flink aantal daarvan staan er jammer genoeg ook om bekend dat ze de huid gevoelig maken, waardoor ik ze eigenlijk steeds links liet liggen. 

De Idéalia Pro vlekkencorrector bevat naast het kalmerende Thermaal Bronwater van Vichy speciaal geselecteerde werkstoffen die de gevoelige huid respecteren zodat het ook door de gevoelige huid gebruikt kan worden. Uiteraard reageert elke gevoelige huid anders, en dus kan je best vooraf een sample bij je apotheek vragen.


Zelf vond ik de Idéalia Pro vlekkencorrector heel makkelijk aanbrengen. De textuur ligt een beetje tussen een serum en een frisse emulsie, waardoor het bijzonder goed in de huid trekt. De geur is subtiel en dus zeker niet storend, vind ik. Je kan het product alleen of onder een dag- of nachtcrème aanbrengen, naargelang de behoefte van je huid.


Persoonlijk gebruik ik de corrector liever 's avonds, aangezien dit soort producten de huid altijd wel wat gevoelig kunnen maken. Hoe mild de formule ook is. Vichy raadt ook aan om tijdens de zomermaanden absoluut een zonnecrème bovenop te gebruiken, iets wat ik sowieso zeker zou doen. 

Na Idéalia Pro enkele weken te hebben gebruikt, merk ik vooral een frissere huid. Echt opvallende pigmentvlekken had ik niet, maar na mijn zonvakantie in Turkije had ik wel last van kleine pigmentvlekjes ter hoogte van  de jukbeenderen en die zijn zo goed als verdwenen!


Heb jij last van huidvlekjes én een gevoelige huid, dan kan dit product voor jou misschien wel een verschil maken!



IDÉALIA PRO bevat geen parabenen en is verkrijgbaar in de apotheek.
Prijs: 29,95 euro (30 ml)





5 reacties

  1. Ik ben deze sinds vorige week ook aan het gebruiken. Ik doe mijn dagcreme er wel nog bovenop want mijn huid blijft anders wat trekkerig aanvoelen. Benieuwd of mijn pigmentvlekjes wat gaan wegtrekken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mijn mama zou dit kunnen gebruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ben ik ook wel benieuwd naar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. na vier weken nog niets verbeterd
    zwaar teleurgesteld want 2 gekocht.
    €48,45 voor niets, zo voelt het nu

    BeantwoordenVerwijderen