MOROCCANOIL TREATMENT

vrijdag, februari 22, 2013


Niet alleen haarkleuringen of andere chemische behandelingen kunnen het haar beschadigen, vaak zijn er ook andere boosdoeners in het spel zoals zon, wind of vrieskoude die flink wat schade kunnen aanrichten.

Om je haardos zo goed mogelijk te beschermen en te herstellen bestaan er vandaag de dag heel wat doeltreffende producten. Hoewel ik ondertussen mijn favoriete haarverzorgingsproducten wel ontdekt heb, zijn er altijd wel producten die mijn aandacht weten te trekken. Zoals de haarverzorging- en stylingproducten van Moroccanoil bijvoorbeeld, waar jullie ongetwijfeld al veel over gehoord hebben. 






De producten van Moroccanoil bevatten naast vitamines ook zuivere arganolie dat gekend staat om z'n voedzame werking, een echte weldaad voor je haar dus! Moroccanoil heeft trouwens voor elk haartype wel een geschikt product, van fijn tot dik kroes haar. 

Mijn interesse ging naar de gehypte klassieker The Original Moroccanoil Treatment, een echt verzorgingsproduct voor het haar dat herstelt, conditioneert én nieuw leven in blaast.

Het product ziet eruit als een soort olie, maar dan veel dikker van textuur. Aanbrengen doe je door een kleine hoeveelheid (less is more!) aan te brengen op droog of nat haar. Het is in het begin een beetje zoeken naar wat het beste voor je werkt, maar zelf gebruik ik het product liefst op handdoekdroog haar. Vervolgens masseer ik het product goed in de haarlengtes, waarna ik het meteen begin te brushen. Vergeet zeker niet om slechts een kleine hoeveelheid te gebruiken, zeker als je fijn haar hebt.



Wat ik vooral opmerk bij het gebruik van de Moroccanoil Treatment is dat m'n haar véél zachter aanvoelt. Het voelt zacht, maar ook niet tè zoals sommige producten al eens kunnen doen. Met de vriestemperaturen van de afgelopen dagen durf ik ook al eens een heel klein druppeltje na het stylen gebruiken, om pluishaar te elimineren!

Is deze Moroccanoil Treatment nu echt de moeite? Misschien wel, maar daarvoor moet ik het nog net iets langer kunnen testen denk ik. Voorlopig zie je mij nog niet meteen naar de winkel hollen, aangezien ik producten heb die minstens even goed werken.



De producten van Moroccanoil zijn verkrijgbaar in een select aantal kapsalons in België en Nederland. 
Prijs: 17,18 euro (25 ml) - 40,57 euro (100 ml)

Klik hier voor een adres in je buurt.





8 reacties

  1. ik heb er al veel goeie dingen over gehoord :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou je het ook op kort haar kunnen gebruiken? Ik heb erg fijn haar, maar van olie heb ik toch een beetje schrik dat het mijn haar vet maakt. Het klinkt anders supergoed! (Groei haar, groei!) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Lily's: Ik denk dat je dan beter af bent met de lichtere versie Moroccanoil Treatment 'Light' ;-)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou hem toch wel eens willen testen, ook al heb ik al een hele bak vol haarproducten! :)
    Misschien wel liever de light versie, want ik heb nogal fijn haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Man, ik moet dit nu echt dringend eens zelf proberen... heb er al zoveel goeds over gehoord! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze staat nog altijd op mijn "te proberen" lijst !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb er al veel goeds over gehoord, maar heb hier voorlopig nog genoeg haarolie's staan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zeg!

    XXX,
    http://blogaboutfashionn.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen