REVIEW: BOBBI BROWN SKIN FOUNDATION SPF 15

woensdag, januari 16, 2013


De zoektocht naar een foundation die de gevoelige huid niet irriteert? Het lijkt soms onbegonnen werk. Tot voor kort was ik een trouwe gebruikster van de Studio Moisture Tint SPF15 van MAC, waarvan ik er de voorbije jaren wel enkele van opgebruikt heb. Niet echt een foundation natuurlijk, eerder een getinte moisturizer.

Lange tijd was dit een holy grail voor mij, zeker tijdens de zomermaanden wanneer ik niet echt zin had in veel make-up. Maar door de beperkte kleurkeuze had ik de laatste tijd meer en meer het gevoel dat ik er klaar mee was.



En zo belandde ik bij de Skin Foundation SPF15 van Bobbi Brown. Mijn beste ontdekking op vlak van foundation tot hiertoe!

De Skin Foundation SPF 15 is volgens Bobbi Brown geschikt voor alle huidtypes, en ik zie al meteen waarom. Deze foundation is vrijwel geurloos en voelt echt heel licht op de huid, waardoor hij ook bij de gemengde huidtypes in de smaak valt.



Kleine onvolmaaktheden zoals rode vlekjes verdoezelt hij in één enkel laagje, en dat terwijl de huid er mooi egaal en natuurlijk blijft uitzien. 

De Skin Foundation SPF 15 heeft niet echt een matte, maar eerder een satijnen finish. En da's maar goed ook, want als 30-plusser sta je echt niet te springen om die droogtelijntjes te accentueren ;)  



Een hele tijd bracht ik de foundation aan met de kwast 190 van MAC, die eigenlijk van de mama is. Ik had de indruk dat ik met deze kwast niet hetzelfde resultaat kreeg als met de kwast van Bobbi Brown die in de winkel werd gebruikt, en dus besloot ik ook deze aan te schaffen.



Allebei vind ik de kwasten heel goed, alleen slorpt die van MAC ongelooflijk veel product op, waardoor hij niet de ideale partner is om hem met de Skin Foundation SPF 15 te gebruiken. Met de Foundation Brush van Bobbi Brown (links op foto) kan ik de foundation ook beter in de huid blenden. 





Minstens even belangrijk bij een foundation is de kleur. De foundations bij Bobbi Brown hebben allemaal een warme ondertoon, en dat is eigenlijk perfect om die roze kleur in mijn wangen te camoufleren. 

Ik gebruik de kleur 3,5 Warm Beige, en dat is de perfecte match voor mij. Finally!
Laat je zeker altijd adviseren door een MUA, en probeer gerust enkele texturen uit!



De Skin Foundation SPF 15 is verkrijgbaar in de Bobbi Brown Studio (Brussel) en bij Parfuma (Antwerpen).

Prijs: 41,70 euro (30 ml) 




13 reacties

  1. Ik was ook al langer aan 't twijfelen om eens bij de Bobbi Brown counter langs te gaan vanwege de geweldige kleurenselectie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben ook al een tijd lang van plan om eens bij bobbi te gaan kijken. moet alleen nog even sparen, maar als je kijkt hoeveel geld ik verspild heb aan verkeerde foundations/concealers!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet echt eens dringend gaan kennismaken met dit merk !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sinds ik deze foundation gebruik, wil ik gewoon geen andere meer. De kleur sluit perfect aan bij mijn huid, is mooi dekkend en mat zonder er onnatuurlijk uit te zien. Perfect dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik was al lang erg beniewd naar deze. Looks good!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er een fijne, lichte foundation uit! Ik moet er jammer genoeg toch nog een hele weg voor afleggen, dus voorlopig kom ik nog niet bij een BB counter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben heel benieuwd naar deze, ik heb er alleen nog maar goede dingen over gehoord. En de Bobbi Brown correctors zijn voor HG dus misschien deze ook..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ziet er erug goed uit !
    alleen een beetje jammer van die prijs,verdorie bobbi :(

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben al jaren op zoek naar een foundation, mijn huid is erg gevoelig en ben ook heel kritisch, ik wil er niet als een plamuurtje uitzien. Ik ga deze zeker proberen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er goed uit! Deze wil ik ook erg graag proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die is gewoon bangelijk, ik kan niet meer zonder, de beste foundation die ik ooit op mijn gezicht had.
    Ik heb ook het idee dat mijn kwast meer product opslorpt, misschien dan toch ook maar die van Bobbi Brown aanschaffen. Een aanslag op het budget, maar zo zijn geld waard!!

    BeantwoordenVerwijderen