REMINGTON - KERATIN THERAPY PRO STRAIGHTENER

woensdag, januari 09, 2013


Pluizige, onhandelbare lokken? Het is een gekend probleem waar ik, en waarschijnlijk nog heel wat andere vrouwen mee te maken hebben. Speciaal voor hen bracht Remington een revolutionaire collectie stylingtools uit met de unieke Keratin Protective Technology, dat zorgt voor perfecte resultaten zonder het haar te beschadigen.

Ik ging aan de slag met de nieuwe Keratin Therapy Pro Straightener, een luxueuze straightener met keratine geïmpregneerde stylingplaten die het haar niet alleen verzorgt, maar het ook tot 57% beter beschermt tegen schade en haarbreuk. Vooral dat laatste vind ik heel belangrijk, gelet op mijn fijn en breekbaar haar!     



De straightener op zich, die is heel mooi! Strak, mooi afgewerkt, en vooral: hij ligt goed in de hand wat niet onbelangrijk is.



Een exclusieve hittebestendige sensor die zich in de bovenste stylingplaat bevindt, houdt voortdurend de vochtbalans in het haar in de gaten en stelt de temperatuur bij waar nodig. Op die manier is uitdroging of beschadiging zo goed als uitgesloten. 

Het bijgeleverde etui is een leuke bijkomstigheid en misschien ook wel handig op vakantie, maar voor alledaags gebruik vind ik het zelf een beetje overbodig. 



Superhandig vind ik het draaibaar snoer en het feit dat je de platen kan vastzetten om veilig op te bergen. De temperatuur kan makkelijk worden ingesteld aan de hand van de bedieningsknopjes van 160°C tot 230°C.


De platen van de Keratin Therapy Pro Straightener zijn extra lang (110 mm) waardoor je echt een pak sneller klaar bent met stylen, en dus ook tijd wint. De straightener kan op 5 verschillende hittestanden worden ingesteld (160-230°C) waardoor hij van mij zeker extra punten krijgt! Voor een mooi glad en glanzend resultaat kies ik bij mezelf voor een temperatuur van 180°C. Heb je dikker haar, dan kies je wellicht beter voor een hogere temperatuur zoals 220°C of 230°C.


Ik gebruik de Keratin Therapy Pro Straightener nu enkele weken, en heb echt wel de indruk dat mijn haar er minder droog uitziet én aanvoelt dan daarvoor. Op de tweede foto (na) is duidelijk ook meer glans te zien. 

Opmerkelijk is ook dat mijn haar veel langer stijl blijft wanneer ik deze straightener gebruik, en zo al eens een dagje kan overslaan. Maar zoals ik in het begin van het artikel al schreef ben ik het meest onder de indruk van de met keratine geïmpregneerde stylingplaten, want die maken echt wel een verschil!


Een goede keuze voor wie op zoek is naar een goede straightener die het haar niet beschadigd!



Gebruiken jullie vaak straighteners?



De Remington Keratin Therapy Pro Straightener is o.a. verkrijgbaar bij Media Markt, Saturn, Krëfel, Vanden Borre, Collishop, Excellent, Expert en de betere elektrozaken.

Prijs: 79,99 euro



12 reacties

  1. Ik gebruik bijna dagelijks een stijltang, zou echt niet meer zonder kunnen :) Deze klinkt ook wel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klnkt fijn,zeker diee 57 % minder schade,woehoe daar houden we van (:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @beauties: De prijs valt inderdaad heel goed mee! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gebruik zelden een hair straightener vanwege het feit dat het zo slecht is voor je haar! Ik moet toegeven, dit klinkt echt héél goed. Keratine geïmpregneerde stylingplaten? Count me in! Deze wil ik ook wel eens proberen nu. Echt een fijn artikel! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben al jaren een trouwe fan van Remington. Mijne is wel aan vervanging toe en deze klinkt echt fijn, even voor sparen dus! x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt mij een erg fijne stijltang (:

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt veelbelovend, ik weet al wat ik voor mijn verjaardag vraag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. klinkt wel goed! Ik gebruik eigenlijk nooit straighteners, niet dat het niet nodig is want ik heb heel veel krullend en pluizig haar, maar omdat min haar zo droog is dat het heel snel beschadigd, en ook omdat ik er waarschijnlijk heel lang mee bezig zal zijn, ik heb namelijk echt heel veel haar (kappers mopperen regelmatig als ze mijn haar moeten verven, moeten steeds nog wat meer verf aanmaken, maar he, blame mother nature, niet min schuld!)

    BeantwoordenVerwijderen