NUXE BODY - CRÈME FONDANTE RAFFERMISSANTE

woensdag, januari 30, 2013


Huidveroudering en verlies aan stevigheid komt vroeger dan je denkt. Bepaalde zones zoals dijen, buik en borsten zijn nu eenmaal gevoeliger voor huidverslapping en dus kan je maar beter tijdig beginnen smeren met verstevigende crèmes. 

Bijzonder geliefd én persoonlijke favoriet is het Franse cosmeticamerk Nuxe dat een heel arsenaal aan specifieke lichaamsproducten biedt, bedoeld om problemen zoals huidveroudering, cellulitis en verslapping aan te pakken.



Als 30+ kan ik natuurlijk nog niet echt spreken van extreme huidveroudering, toch merk ik hier en daar dat de leeftijd kleine sporen nalaat. Een minder stevig decolleté, minder strakke dijen, noem maar op... 



De Crème Fondante Raffermissante bevat o.a. door Nuxe gepatenteerde Braziliaanse mimosa en haversuikers die de huid onmiddellijk gaat liften. 

Roggevlokken en Kigelia africana zorgen dan weer voor extra versteviging van het huidweefsel, terwijl jasmijnextracten en vitamine E de huid gaan beschermen tegen vroegtijdige veroudering. 



De crème, die zit in een grote pot zodat je hem royaal kan aanbrengen zonder enig schuldgevoel! Wat meteen opvalt is z'n luchtige textuur die zich bijzonder goed in de huid laat inmasseren.



Geen vette of plakkerige restjes, maar een fluweelzachte crème die meteen in de huid trekt. Ideaal voor als het 's morgens snel moet gaan! 

De geur van amandel en oranjebloesem is in deze crème sterk aanwezig, en blijft ook vrij lang hangen. Iets wat ik persoonlijk niet erg vind, maar ik kan me inbeelden dat niet iedereen er even gek op is. 



Werkt de crème nu ook verstevigend? Ik denk het wel! Wellicht moet ik nog iets langer smeren om daar een oordeel over te vellen, maar aan de huid van mijn decolleté merk ik toch al een kleine verbetering qua elasticiteit. 


Een topper als je het mij vraagt!


Je vindt de Crème Fondante Raffermissante en andere Nuxe producten in de apotheek en parafarmacie.


- Crème Fondante Raffermissante (200 ml): 39 euro
- Sérum Minceur Cellulite Incrustée (150 ml): 28 euro
- Huile Minceur Cellulite Infiltrée (100 ml): 27 euro






8 reacties

  1. Nu ja, ik heb het ook zeker nog niet echt nodig maar het idee dat mijn billen strakker zouden kunnen doet mij toch nieuwsgierig worden naar deze :-D
    Met de gelige kleur zou ik net denken dat hij moeilijk uitsmeert maar als zelfs dat niet het geval is..
    Ik heb het wel ECHT niet begrepen op amandelen dus dat is een klein probleempje :-)

    <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze kende ik nog niet. Daar ga ik zeker eens naar kijken !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hm, klinkt interessant :)
    Ik ben alleszins echt fan van hun handcrème, dus ik wil het toch wel een keertje proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben al fan van Nuxe door hun geweldige Huile Prodigieuse maar deze crème klinkt ook echt heel fijn! Amandelen ruiken ook zo heerlijk, mmm!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uw kat toch....:-)
    Kan je binnen enkele weken nog eens uw mening bloggen? Ben echt nieuwsgierig of het werkt...
    Zoja, spurt ik naar de apotheek :-)

    BeantwoordenVerwijderen