MAC: HOLIDAY PERFECTLY PLUSH MINERALIZE BRUSH KIT

dinsdag, november 13, 2012

Van zodra de eerste persbeelden van de MAC Holiday Collection op het internet verschenen, wist ik vrijwel meteen dat deze brush kit héél snel de mijne zou worden. Ik heb nu eenmaal een zwak voor kwasten in een handig reisformaat én dierenprints (die dit seizoen trouwens heel erg in zijn!).

Net als vorig jaar kan je ook nu weer kiezen uit drie verschillende sets, de Perfectly Plush Advanced, de Perfectly Plush Essential en de Perfectly Plush Mineralize Brush Kit, die ik heb gekozen.

Ik herinner mij nog goed de brush kits uit de collectie van vorig jaar en eerlijk gezegd, ik vond ze toen een beetje tegenvallen. De doorschijnende handvaten vond ik maar niks, en ook de minder zachte borstelharen konden me niet over de streep trekken.


De Perfectly Plush Mineralize Brush Kit heeft mij deze keer wel weten te overtuigen. Niet alleen komen ze in een stylish tasje met luipaardprint, dat je de komende feestdagen met plezier uit de handtas haalt, de kwasten zelf zijn dik in orde!


Wat mag je verwachten?
Voor de Perfectly Plush Mineralize Brush Kit tel je zo'n 55 euro neer. Daarvoor krijg je vier kwasten in SE ofwel 'special edition' in de plaats. Deze zijn dus een stuk korter dan de 'normale' professionele kwasten die je bij MAC koopt.

De meest favoriete kwasten in deze set zijn voor mij vooral de 187SE en de 130SE, al ben ik ook wel benieuwd naar de 282SE en 286SE. Die zijn volgens de MUA onmisbaar om concealer aan te brengen, maar eigenlijk kan je er heel wat kanten mee uit. 

Anders dan de professionele kwasten, worden deze machinaal vervaardigd en niet met de hand. Beetje logisch ook als je de prijzen vergelijkt.


Het verdict?
Zelf heb ik een aantal kwasten van MAC, waaronder de 187 en de 130 en wat mij meteen opviel zijn de verschillende materialen. De 'normale' kwasten hebben duidelijk twee verschillende haarsoorten. Witte (synthetische) en zwarte (natuurlijke) haren, terwijl de SE kwasten enkel uit synthetishe haren bestaan.

De haartjes zijn hier dus in twee verschillende kleuren geverfd, waardoor ze het effect van de bekende 'Duo Fibre' brush eigenlijk een beetje missen.


Toch ben ik heel tevreden over de Mineralize Brush Set, ze zijn superzacht én mooi afgewerkt (in tegenstelling tot vorig jaar). Ik vind de set ideaal voor wie bv. iets minder geld wil besteden aan een goede kwastenset, of voor wie graag enkele kwasten meeneemt in de handtas om de make-up even bij te werken. Bovendien is zo'n brush kit altijd superhandig om mee te nemen op vakantie!

Ik heb geen ervaring met de andere brush kits (Advanced en Essential) uit de Holiday collectie, maar van deze Mineralize kit ben ik alvast grote fan! 





De Perfectly Plush Mineralize Brush Kit is verkrijgbaar in de MAC-store of op www.maccosmetics.be

Prijs: 55 euro (limited edition)






5 reacties

  1. Superschattig tasje!
    Ik ben zelf een beetje een sukkel in het kopen van kwasten. Sta altijd superlang te twijfelen en weet nooit welke ik nu precies nog nodig heb. Pfoe :-D

    <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb mijn zinnen op een ander tasje gezet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zien er nog oké uit! Ik heb wel eens een setje gehad, maar was er niet tevreden van (enkele jaren geleden) dus ik zou niet snel die SE brushes kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Brushes in reisformaat zijn altijd handig voor in je handtas. Leuk tasje !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb enkele jaren terug ook zo'n setje gekocht, maar toen waren ze heel anders van kwaliteit (niet zacht!). Ik zou daarom geen setje meer kopen en eerder sparen voor een full size brush

    BeantwoordenVerwijderen