SISLEY: SUNLEŸA ANTI-AGING ZONVERZORGING SPF15

woensdag, september 05, 2012


Aan het mooie Belgische zomerweer lijkt voorlopig nog geen einde te komen en dus wordt er hier nog gretig met zonnecrème gesmeerd. Een grote favoriet onder de zonnecrèmes die ik eerder deze zomer leerde kennen is Sunleÿa van Sisley.

Sisley, pionier in huidverzorging, wist een innoverende anti-aging zonbescherming te creëren met als doel de huid optimaal te beschermen tegen foto-veroudering, rimpels, vlekken, huidverslapping, en natuurlijk ook tegen de gevaren van de zon.


Sunleÿa is zoveel meer dan alleen maar een zonnecrème. Het is een allesomvattende crème met een nauwkeurig gedoseerd UVA + UVB filterend complex die vlekken en verbranding voorkomt, en precies de juiste hoeveelheid zonnestraling doorlaat die de huid in staat stelt haar natuurlijke beschermingsmechanisme uit te oefenen.

Aan de hand van een gloednieuwe combinatie van antiradicalaire werkstoffen - afkomstig van planten, mineralen en vitaminen - worden oxidatiereacties die verantwoordelijk zijn voor rimpels en lijntjes geneutraliseerd. Een exclusief complex beschermt de DNA-cellen, en zorgt voor een intense hydratatie van de huid.



De verpakking op zich is sowieso een grote winner! Ik hou van pompflacons omdat die vooral handiger, maar ook hygiënischer zijn. Op die manier komt het product niet in contact met de lucht, en kan er bijvoorbeeld tijdens een dagje aan het strand geen zand in terechtkomen.

De crème zelf heeft een bijzonder aangename, en frisse textuur. Hij is licht geparfumeerd, maar het zijn voornamelijk etherische oliën die je ruikt. In het begin had ik een beetje schrik dat mijn gevoelige huid zou protesteren, maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn huid hier heel goed op reageert!


Nog iets wat deze zonnecrème zo aangenaam maakt, is dat hij absoluut niet vettig is! Hij laat geen blinkend laagje achter, maar een satijnzachte glans. Het enige wat ik jammer vind is de lage bescherming SPF15, maar dat is persoonlijk aangezien ik nu eenmaal gewend ben om mijn gezicht met een iets hogere factor in te smeren.

Het prijskaartje van de Sunleÿa zonnecrème is misschien nogal aan de hoge kant, maar als je weet dat hij je huid ook echt verzorgt én dat je hem 's zomers ook als dagcrème kan gebruiken, maakt dat de prijs minder pijnlijk.

Ik ben in elk geval benieuwd naar de andere producten van dit merk, want Sunleÿa heeft mij bijzonder aangenaam weten te verrassen!


Sisley Sunleÿa Anti-aging zonnecrème is verkrijgbaar bij de parfumerie.
Prijs: 153,90 euro (50 ml)



2 reacties

  1. Ik heb goede ervaringen met SIsley, dus dit product lijkt me ook een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb deze zomer ook hun zonneproducten gebruikt, echt TOP!

    BeantwoordenVerwijderen