RIJSEL, MACARONS ÉN MEER!

maandag, augustus 06, 2012



Het is nog even wachten vooraleer mijn vakantie begint, maar ondertussen probeer ik hier en daar wel een dagje Antwerpen of Rijsel mee te pikken. Om te kuieren én te shoppen natuurlijk!

Nog steeds geliefd om te shoppen is Rijsel in Frankrijk, alleen al de moeite omwille van de warenhuizen Printemps en Galeries Lafayette, maar ook voor Sephora en de vele 'pharmacies'!



Een bezoekje aan Rijsel is voor mij nooit compleet zonder heerlijke macarons!
Ik probeerde die al van patisserie Paul (check het artikel hier), en liep afgelopen zaterdag deze kunstwerkjes van Patrick Hermand tegen het lijf. Let op de glittertjes! Zien ze er niet yummie uit?




Voor de populaire thee van Le Palais des Thés hoef je eigenlijk helemaal niet speciaal naar Rijsel te gaan (je vindt er ook eentje in Brussel) maar deze winkel is zo leuk dat je beslist even moet binnengaan. Tenminste, als je houdt van thee!

Als cadeautje voor de papa kocht ik een doos 'Blue of London', en voor mezelf bracht ik 'Thé des Alizés' mee, die je zowel warm als (ijs)koud kan drinken.



Op de nagels die dag, 'Paradise' uit de zomercollectie van Dior van vorig jaar. Ik blijf het een prachtige kleur vinden! #fluorescent



Bij Galeries Lafayette kocht ik een nieuwe Long-Wear Gel Eyeliner van Bobbi Brown. Naar mijn mening nog altijd de beste! #fan



En bij de apotheek ging ik met een goed gevuld zakje naar buiten! Alles wat op mijn lijstje stond was in de winkel aanwezig, wat niet altijd het geval is gezien de voordelige prijzen.





Caudalie bracht eerder al 4 nieuwe douchegels uit, en deze 'Zeste de Vigne' is er eentje van.



Ik kocht ook nog een Hydraphase ooggel en serum (back-up) van La Roche-Posay, allebei producten waar ik heel tevreden over ben.




De populaire Lotion Micellaire van Bioderma vind ik heel aangenaam in de zomer, samen met de dagcrème Rubialine van SVR. Mijn perfect duo deze zomer!


Fijne maandag!





11 reacties

  1. Goed geshopt! Ik ga eigenlijk nooit naar Rijsel, maar jouw shoplogs geven me er wel zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben nog nooit in Rijsel geweest, maar het klinkt leuk!

    Leuke aankoopjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd naar die La Roche Posay producten! Heb zelf de dagcrème ervan en die is zoo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Sofie: Thx! Rijsel moet je zeker eens doen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die macarons zien er erg lekker uit :) En de Bioderma reiniger gebruik ik dagelijks, fijn spul !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh die macarons!!!
    Heelrijk producten heb je gekocht!!
    Ik wil dolgraag eens naar rijsel, is eigenlijk helemaal niet zo ver!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die Dior heeft inderdaad een prachtige kleur! <3
    Wil ook wel nog eens naar Rijsel, behalve de tgv nemen heb ik daar eigenlijk nog niets gedaan :-)

    <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De macaroni zien er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hmmm, die macarons! En je hebt weer goed je best gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen