ZALANDO... MIJN ERVARING

woensdag, augustus 22, 2012

Bestellen via een webshop, ik heb er altijd wel een beetje schrik voor... Stel je voor dat het artikel tegenvalt, je een verkeerde kleur krijgt toegestuurd, enz... Wel, dat is zo een beetje hetgene wat mij is overkomen toen ik een bestelling plaatste bij Zalando.be.

Velen kennen de webshop waarschijnlijk van de tv-commercial met de gillende schoenenbezorger, maar naast schoenen en kledij heeft Zalando ook nog andere leuke dingen te bieden, en ik kon natuurlijk niet wachten om dat uit te proberen.























De categorie 'Beauty' is met zijn ruim 2700 artikelen behoorlijk uitgebreid vind ik. Zowel gekende als minder gekende merken hebben hier een plaatsje gekregen en staan netjes gerangschikt. Tijdens het scrollen liet ik mijn oog vallen op de producten van Compagnie de Provence, heerlijke badproducten waar ik trouwens al eerder over schreef. Getest én goedgekeurd!


Mijn all time favorite 'Anis Patchouli' was op dat moment helaas niet beschikbaar in de webshop, maar de variant 'Jasmin Noir' ruikt al even yummie! Beide producten, een stukje zeep en een fles vloeibare zeep kwamen in perfecte staat aan en zoals jullie op de foto kunnen zien, is ook het pompje netjes verzegeld zodat de kans op lekken zo goed als uitgesloten is! 

Ik deed mijn bestelling trouwens op 19 juli, en op 24 juli kwam mijn pakje netjes aan. Niet bepaald snel, maar wel binnen de termijn die Zalando op de website vermeld. Handig is ook het trackingsysteem waarover Zalando beschikt. Hiermee kan je perfect het verloop van je pakje volgen. 


Wat liep er dan fout, hoor ik jullie nu denken...

Ik plaatste ook een lakje van Uslu Airlines in m'n winkelmandje, en daar is het een beetje misgelopen. Niet alleen kreeg ik een verkeerde kleur toegestuurd, dit lakje had ook duidelijk zijn beste tijd gehad. 













































Joost mag het weten waar dit doosje overal heeft gezeten, maar voor de prijs van 19 euro vind ik dit niet echt correct. Maar wat me het meeste irriteerde was de nagellak zelf, die zag er niet zo fris meer uit en was helemaal aan het schiften.

Vervelend, maar da's iets wat natuurlijk altijd kan gebeuren. Na contact te hebben opgenomen met Zalando, mocht ik zonder probleem het lakje terugsturen en zou ik nadat het lakje bij hen was aangekomen een nieuwe kleur kunnen bestellen. Iets wat trouwens volledig kosteloos is!
Zo gezegd zo gedaan...













































Die nieuwe nagellakkleur bestellen bleek uiteindelijk niet zo makkelijk te gaan als ik eigenlijk eerst had gedacht. Ik kreeg telkens de melding dat het bedrag van mijn bestelling meer moest bedragen dan 19 euro (de prijs dat het lakje heeft gekost), wat maakte dat ik ergens verplicht was om nog iets extra bij te kopen. Ik heb toen enkele mailtjes naar de klantendienst gestuurd of ze dit probleem konden oplossen, maar daar heb ik nooit enige reactie op gekregen wat ik wel jammer vind. Enige feedback was hier zeker positief onthaald.

Na ruim twee weken kon ik dan weer wel een nieuwe nagellakkleur kiezen, zonder dat mijn bestelling meer dan 19 euro moest bedragen. Heel vreemd...
























En dat lakje is dan uiteindelijk vorige week donderdag aangekomen. Oef! Aan het doosje te zien lijkt ook dit exemplaar niet echt nieuw te zijn, maar hey... het lakje zelf ziet er prima uit, en de kleur? Die is heel mooi!




Stay tuned voor een nail of the day met deze kleur!





10 reacties

  1. Jammer van de 'probleempjes', zou toch ook niet mogen dat de doosjes er al zo afgeleefd uit zien. Ik heb wel goeie ervaringen met Zalando, al is het aanbod me net iets té uitgebreid ( luxeproblemen).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat het een beetje foutgelopen is en dat je zo lang moest wachten tot je je nieuwe nagellakje kon bestellen. Gelukkig is alles uiteindelijk toch goedgekomen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. das inderdaad raar dat die doosjes er zo 'oud' uit zien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ikzelf heb geen problemen gehad met mijn bestelling. Idd wel raar dat de verpakking van het lakje er zo "oud" uitziet! Ook niet fijn dat het retourneren niet zo makkelijk blijkt te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer dat je zo'n pech hebt gehad :-( Ik heb al een aantal bestellingen bij Zalando geplaatst (telkens kleding) en ik ben echt heel positief over de service. Alles wat telkens in perfecte staat en was exact was ik ervan verwachtte. Ik heb dus nog nooit iets moeten terugsturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het goed dat je eerlijk je mening erover geeft! Vreemd van dat lakje en het bedrag. Wel een mooie kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zonde van de nagellak maar uiteindelijk is het dan toch in orde gekomen hé. Altijd spannend, online bestellen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 't Is wel een supermooi nagellakkleurtje! Jammer dat het wat moeilijk was om terug te sturen - en dat je sowieso eerst een verkeerd kleurtje kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Damn wel ambetant dat je er zo miserie mee gehad hebt, mijn bestelling ging echt perfect. Benieuwd naar Uslu trouwens! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb de "mode" op Zalando eens bekeken...precies allemaal weggevertjes van bij H&M, niet bepaald mooi. En duur...

    Volgens mij is het net zo bij de beautyproducten. Het is echt een verzamelsite voor merken om er hun overstock nog voor veel geld weg te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen