RIJSEL: SOLDEN SHOPPING!

maandag, juli 23, 2012


Wie nog een laatste soldenkoopje op de kop wilde tikken moest afgelopen zaterdag in Rijsel zijn, waar je op heel wat plaatsen - zoals Printemps (mijn favoriete stop!) - van een tweede afprijzing kon genieten. Helemaal leuk was de extra korting van 15% (bovenop de soldenprijs) ter gelegenheid van de nationale feestdag in België!

Het was overal een drukte van jewelste, en al zeker bij de damesafdeling. Iets minder druk, en dus nog zo leuk voor mij, was het bij de afdeling huishoudlinnen en interieur. Daar vielen mijn ogen op deze witte gebloemde dekbedovertrek (verslaving n°2 ;)). Gescoord aan -70%!














































Gaat volgens mij helemaal passen bij mijn witte slaapkamermuren! Het totaalplaatje zou er dan ongeveer zo moeten uitzien... #Like!


Nog meer voordelig shoppen doe je in één van de vele pharmacies. Een aanrader in Rijsel zijn de Parashop aan het Centre Commercial Les Tanneurs of de apotheek rechtover patisserie Meert. Deze laatste ziet er op het eerste zicht misschien iets minder aantrekkelijk uit, maar als je weet dat de prijzen hier makkelijk 30 à 40% goedkoper liggen (afhankelijk van het merk) is dat zo weer vergeten.

Door de superlage prijzen die ze hier hanteren, gebeurt het natuurlijk wel vaker dat een bepaald artikel uitgeput is en dat was afgelopen zaterdag natuurlijk ook het geval. Maar geen nood, in augustus mogen ze mij hier nog eens verwachten voor een volgende lading beautyspullen!





Kokerellen is niet echt aan mij besteed, maar zo af en toe een lekker hapje klaarmaken moet zeker lukken. Zeker met deze schattige mini overschoteltjes van Le Creuset! Ik kocht het koffertje 'retour du marché' trouwens aan -60%, als dat geen koopje is!





Ik ben verzot op macarons, en probeer dan ook altijd een doosje vanuit Rijsel mee te nemen. Bij patisserie Paul verkopen ze deze leuke doosjes met een assortiment van 6 verschillende smaken, die er best wel door kunnen.


Thuis zag ik wel op de verpakking staan dat het 'diepvries' macarons waren. #Oeps
Wel eerlijk natuurlijk dat ze het op de verpakking vermelden. Misschien volgende keer toch maar weer Ladurée, of als jullie een goed recept hebben moet ik ze misschien zelf eens proberen maken? 




5 reacties

  1. de macarons zien er heerlijk uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet dringend eens een bezoekje aan Rijsel brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh die potjes van Le Creuset staan ook al zo lang op mijn verlanglijstje. Superschattig!
    Leuke koopjes gedaan daar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen