VICHY: IDÉALIA 'NORMALE TOT GEMENGDE HUID'

dinsdag, juni 05, 2012



Huidveroudering, vermoeidheid en stress kunnen het gedrag van de huid aanzienlijk veranderen. Doordat de natuurlijke afschilfering is vertraagd, herstelt de huid minder snel en raken de cellen ontregeld waardoor de collageenvezels verzwakken. De teint wordt onregelmatig en rimpels en fijne lijntjes worden meer en meer zichtbaar.

Na 5 jaar onderzoek zijn ze er bij Vichy in geslaagd om een nieuwe crème te ontwikkelen die de huidtextuur fijner en egaler maakt. Idéalia is een complete crème met een uiterst aangename textuur en unieke samenstelling van o.a. Kombucha, AHA, vitamines, probiotica en polyfenolen waardoor de teint er egaler uitziet en opnieuw gaat stralen.






Na een testperiode van ongeveer een maand is mijn huid opmerkelijk gladder en egaler. Niet dat ik voorheen last had van grove poriën maar ik merk duidelijk een verschil op de T-zone. Ook de kleine pigmentvlekjes lijken te zijn vervaagd, waardoor mijn teint er meteen een stuk gelijkmatiger en ook frisser uitziet.






De textuur van Idéalia is bijzonder fris en heeft een vrij uitgesproken bloemenparfum, dat naar mijn mening net iets teveel aanwezig is. De crème werd echter prima verdragen door mijn gevoelige huid, wat natuurlijk ook te danken is aan de formule zonder parabenen dat verrijkt werd met kalmerend en herstellend Thermaal water van Vichy.





Hebben jullie ervaring met de producten van Vichy?


Vichy Idéalia bestaat in 2 texturen (normale/gemengde huid en droge huid).
Prijs: 24,95 euro (50 ml) bij de apotheek.




6 reacties

  1. klinkt goed zeg :) alleen spijtig dat hij geen versie heeft voor de gecombineerde huid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die heb ik ook al getest, vond hem erg fijn en ga ik zeker fullsize halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. daar heb ik ook nog een staaltje van liggen. meegenomen uit de apotheek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @beauties: Ik heb een gemengde(gevoelige) huid en kan zonder problemen de versie 'normale tot gemengde huid' gebruiken. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hier enkele staaltjes van getest, was toch niet zo fijn voor mijn gevoelige huid... Fijn dat hij voor jou wel werkte..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb er een tester van, ga die zeker een keertje testen :)

    BeantwoordenVerwijderen